62 resultaten

Convergentieconferentie ‘Delta’ op 3 maart

Bericht van Marcel Hertogh

DIMI The Legacy

Since 2013, DIMI has sponsored approximately 150 projects in the domain of deltas, infrastructures and mobility. The ultimate goal is to reduce knowledge fragmentation, in order to create integrated solutions for the sustainable development of urban deltas.

12 februari 2020

‘Fietsen onder de snelweg, dat is uniek’

03 december 2019

Zandstranden begrijpen en voorspellen

Zand is wereldwijd de op één na meest gebruikte grondstof na water. We kunnen niet zonder. Zandduinen houden ons land veilig voor overstromingen.

11 april 2019

The value of research by design

As part of the upcoming book publication ‘The city of the future’, BK researchers Tom Daamen and Hedwig van der Linden reflected on the value of research by design for urban area development. This type of design thinking can create added value for clients on different levels of the design brief.

10 april 2019

TU Delft publiceert visie op Climate Action

Het klimaat verandert en met dat gegeven moeten we iets doen. Wat de TU wil bijdragen staat in een stuk dat de universiteit vandaag online heeft gezet.

22 maart 2019

Building with Nature: Engels slijkgras en zeebies helpen de dijken

Begroeide voorlanden kunnen golfbelastingen op dijken flink laten afnemen. Daardoor zou je deze dijken eventueel minder hoog kunnen maken. Vincent Vuik promoveert op woensdag 27 maart op dit onderwerp aan de TU Delft.

25 februari 2019

Education for Water Resilient Cities

Report on one day symposium at the Faculty of Architecture and the Built Environment Delft University of Technology on what to teach and how to teach spatial planning and design for water sensitive, climate resilient cities and communities.