62 resultaten

13 februari 2019

#Detox your #Fashion

“Water knits it all together”. The film and water festival ‘Let's Talk About Water’ is an annual festival that uses the power of cinema to inform and spark debate on a wide variety of topics that are connected to water. This year’s theme is: Materiality; too much, too little, too dirty.

13 februari 2019

TU Delft Ideation Contest

The 1st edition of the TU Delft Ideation Contest has started! Bring your idea to the next level, get in touch with our network and develop personal skills. This is a platform that every student can benefit from!

16 januari 2019

Den Haag het hardst getroffen bij extreme neerslag

Een nieuwe neerslagindex vergelijkt de risico’s van extreme neerslag voor steden. Van de provinciehoofdsteden in Nederland komt Den Haag er het slechtst van af.

17 december 2018

Publicatie resultaten MSc II Design Studio Mobility & Public Space in the City of the Future

De resultaten van de multidisciplinaire MSc II-ontwerpstudio ‘Mobility & Public Space in the City of the Future’ zijn gepubliceerd door TU Delft Open op BK BOOKS. In het boek geeft een multidisciplinair en internationaal team van 30 studenten antwoord op de hoofdvraag van de nationale BNA ontwerpstudie ‘Stad van de Toekomst’: Hoe kunnen we een transformatiegebied op integrale wijze ontwerpen en ontwikkelen tot een aantrekkelijk en toekomstbestendig stedelijk milieu?

03 december 2018

Slotmanifestatie Stad van de Toekomst

Hoe zorg je voor integrale oplossingen die ook haalbaar zijn? Die steden helpen om niet alleen vooruit te blikken op veranderingen die over 50 jaar moeten zijn gerealiseerd, maar die steden ook helpen om vandaag te beginnen aan die verandering.

19 november 2018

Nederlandse bodem zakt meer dan verwacht

Dat de bodem van Nederland zakt vermoedden we al, maar het is nu voor het eerst ook gemeten voor het hele land. Vooral in het westen daalt de bodem veel meer dan verwacht, blijkt uit de nieuwe Bodemdalingskaart Nederland.

14 november 2018

Eerste hoogleraar Ethics of Water Engineering: ‘Let op verschillen in mogelijkheden van burgers’

Prof. Neelke Doorn hield op vrijdag 16 november haar intreerede als hoogleraar Ethics of Water Engineering.

10 oktober 2018

Biennale Venetie