62 resultaten

31 mei 2018

Geen grotere schades in Europa door overstromingen in de afgelopen 150 jaar

Men voorspelt in het algemeen dat door het opwarmende klimaat extreme hydrologische gebeurtenissen in Europa vaker zullen voorkomen en meer schade zullen aanrichten. Onderzoekers van de TU Delft en Rice University (Houston) hebben nu echter aangetoond dat in de afgelopen 150 jaar, na correctie voor economische en demografische veranderingen, financiële verliezen en dodelijke slachtoffers door overstromingen niet zijn toegenomen. Ze publiceren hun bevindingen in Nature Communications.

26 maart 2018

2018 Airports & Humanitarian Aid workshop

Very interesting workshop on Airports & Humanitarian Aid, in which more than 30 participants from humanitarian organizations, aviation & industry as well as academia discussed some very interesting topics.

19 maart 2018

Prestigious invitation for TPM’s Marjolijn Haasnoot

Marjolijn Haasnoot of TPM Policy Analysis and Deltares will acts as lead-author in the Sixth IPCC Assessment cycle.

13 maart 2018

Succesvolle Masterclass Energietransitie

Op vrijdag 9 maart jl. is er een zeer succesvolle masterclass energietransitie georganiseerd binnen de ontwerpstudie “Stad van de Toekomst” over de grote opgave van de energietransitie voor nieuwe vormen van energiewinning, minder en ander gebruik van energie en over de impact die dit heeft op de (gebouwde) omgeving.

22 februari 2018

Horizon2020-subsidie voor onderzoek naar vliegtuigonderhoud

Onderzoekers van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek dr. Santos, dr. Zarouchas, dr. ir. Verhagen en dr. Mitici hebben in het kader van Horizon2020 een subsidie van 6,8 miljoen euro ontvangen voor hun voorstel voor het ontwikkelen van een geĂŻntegreerd systeem voor het management van vlootonderhoud bij vliegtuigen.

15 februari 2018

Bezoek en ondertekening Ministerie IenW interessant en succesvol (only in Dutch)

01 februari 2018

Ricky Curran in AD and De Morgen (in Dutch)