In de media

49 resultaten

24 september 2020

IO in de media – week 39

17 september 2020

IO in de media – week 38

10 september 2020

IO in de media – week 37

03 september 2020

IO in de media – week 36

08 juli 2020

Annemiek van Boeijen takes the stage at Pakhuis de Zwijger

The world is turned upside down, the streets are empty. Behind this seeming tranquillity, there is a storm raging through our values and structures. This gives us the space to think about a complete ‘reset’. How can we restructure existing dysfunctional systems?

08 juli 2020

IO in de media – week 28

18 juni 2020

IO in de media – week 25

11 juni 2020

IO in de media – week 24

04 juni 2020

Design thinking gebruiken om op crises te reageren

De COVID-19-pandemie van 2020 veroorzaakte een aantal grote problemen voor bedrijven, die plotseling werden geconfronteerd met een gebrek aan markten en een mogelijk rampzalige toekomst. Voor deze grote problemen zijn instrumenten nodig waarmee besluitvormers hun denkpatronen kunnen doorbreken. Ontwerpdenken, of de probleemoplossende benaderingen en tools van ontwerpers, is zo'n benadering. Universitair docent Pinar Cankurtaran van de faculteit IO en Michael B. Beverland (University of Sussex) identificeerden een proces van ontwerpdenken waarbij verstoorde eerdere aannames en praktijken aan bod komen, ‘goed genoeg’-oplossingen worden ontwikkeld en bedrijfspraktijken worden getransformeerd om een grotere toekomstige veerkracht te garanderen. Hun onderzoek Using design thinking to respond to crises: B2B lessons from the 2020 COVID-19 pandemic is gepubliceerd in Elsevier’s wetenschappelijk journal ‘Industrial Marketing Management’.

03 juni 2020

IO in de media – week 23