Rapporten

Gebruiksgericht mobiel OV-betalen

Analyse van bestaande systeem voor mobiel OV-betalen in Oslo, Londen en Seoul, en ontwikkeling van een dienstontwerp voor OV-betalen in Nederland.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

Internationale benchmark mobiel OV-betalen

Overzicht van 20 internationale diensten voor mobiel betalen in openbaar vervoer, en een analyse van de functies en gebruikservaring van vier van deze systemen.

Rapport (ENG)

Integratie van de bankpas in de OV-chipkaartsysteem

Veldstudie van contactloze betaalpassen in OV-betalen in Londen en Chicago, en ontwerpvoorstel voor gebruiksgerichte integratie van de bankpas in de OV-chipkaart.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

Gebruikservaring en doorstroom OV-poorten

Veldstudie van gebruik van OV-toegangspoorten in Nederland, Londen, Hong Kong en Tokyo, en creatie van ontwerp met verbeterde gebruikservaring en doorstroom.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

Optimalisatie van open betaalgrenzen

Ontwikkeling van een ontwerpstrategie ter vermindering van het aantal gemiste uitchecks bij open betaalgrenzen. Inclusief evaluatie middels veldtest bij twee treinstations.

Rapport (NL)

Rapport (ENG)

OV-betalen voor internationale luchtreizigers

Service-ontwerp voor de OV-reiservaring van naar Nederland reizende internationale luchtreizigers. Inclusief veldstudies in Nederland, Londen, Kong Kong en Kopenhagen.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

Grensoverschrijdende railticketing

Veldstudie van de gebruikservaring van ticketing (inclusief de OV-chipkaart) voor grensoverschrijdend spoorvervoer van en naar Nederland, op korte en lange trajecten.

Rapport (ENG)

Eerdere rapporten (2013-2014)

Analyse gebruiksgemak OV-chipkaart

Veldstudie naar het gebruiksgemak van de OV-chipkaart in 2012, inclusief een vergelijkende veldstudie van de Oyster Card (Londen) en Octopus Card (Hong Kong).

Rapport (ENG)

Entree: ontwerpvisie voor gebruiksgericht OV-betalen

Ontwerpvisie voor gebruiksgericht elektronisch betalen in het openbaar vervoer in Nederland in 2019. Inclusief samenvatting van eerste fase van het Expertisecentrum.

Rapport (NL)

Rapport (ENG)

OV-chipkaart-status op smartcards en smartphones

Vergroten van vertrouwen van reizigers in de OV-chipkaart door het zichtbaar maken van statusinformatie gedurende de reis, op smartcards met scherm of smartphones.

Rapport (ENG)

Het open betaalgrens-concept

Ontwerp voor een gebruiksgerichte open betaalgrens voor het OV-chipkaartsysteem, om in- en uitchecken sneller en vloeiender te maken.

Rapport (ENG)

Verbeterde kaartaanschaf en helpdesk

Verbetering van het aanschafproces van de OV-chipkaart en betere ondersteuning in geval van vragen en problemen. Inclusief bijbehorende organisatorische scenario's.

Rapport (ENG)