Rapporten

30-08-17

Gebruiksgericht mobiel OV-betalen

Analyse van bestaande systeem voor mobiel OV-betalen in Oslo, Londen en Seoul, en ontwikkeling van een dienstontwerp voor OV-betalen in Nederland.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

01-05-16

Internationale benchmark mobiel OV-betalen

Overzicht van 20 internationale diensten voor mobiel betalen in openbaar vervoer, en een analyse van de functies en gebruikservaring van vier van deze systemen.

Rapport (ENG)

20-09-16

Integratie van de bankpas in de OV-chipkaartsysteem

Veldstudie van contactloze betaalpassen in OV-betalen in Londen en Chicago, en ontwerpvoorstel voor gebruiksgerichte integratie van de bankpas in de OV-chipkaart.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

09-09-16

Gebruikservaring en doorstroom OV-poorten

Veldstudie van gebruik van OV-toegangspoorten in Nederland, Londen, Hong Kong en Tokyo, en creatie van ontwerp met verbeterde gebruikservaring en doorstroom.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

01-06-17

Optimalisatie van open betaalgrenzen

Ontwikkeling van een ontwerpstrategie ter vermindering van het aantal gemiste uitchecks bij open betaalgrenzen. Inclusief evaluatie middels veldtest bij twee treinstations.

Rapport (NL)

Rapport (ENG)

15-07-16

OV-betalen voor internationale luchtreizigers

Service-ontwerp voor de OV-reiservaring van naar Nederland reizende internationale luchtreizigers. Inclusief veldstudies in Nederland, Londen, Kong Kong en Kopenhagen.

Analyse (ENG)

Ontwerp (ENG)

01-06-16

Grensoverschrijdende railticketing

Veldstudie van de gebruikservaring van ticketing (inclusief de OV-chipkaart) voor grensoverschrijdend spoorvervoer van en naar Nederland, op korte en lange trajecten.

Rapport (ENG)

Eerdere rapporten (2013-2014)

15-03-13

Analyse gebruiksgemak OV-chipkaart

Veldstudie naar het gebruiksgemak van de OV-chipkaart in 2012, inclusief een vergelijkende veldstudie van de Oyster Card (Londen) en Octopus Card (Hong Kong).

Rapport (ENG)

14-02-14

Entree: ontwerpvisie voor gebruiksgericht OV-betalen

Ontwerpvisie voor gebruiksgericht elektronisch betalen in het openbaar vervoer in Nederland in 2019. Inclusief samenvatting van eerste fase van het Expertisecentrum.

Rapport (NL)

Rapport (ENG)

27-09-13

OV-chipkaart-status op smartcards en smartphones

Vergroten van vertrouwen van reizigers in de OV-chipkaart door het zichtbaar maken van statusinformatie gedurende de reis, op smartcards met scherm of smartphones.

Rapport (ENG)

22-11-13

Het open betaalgrens-concept

Ontwerp voor een gebruiksgerichte open betaalgrens voor het OV-chipkaartsysteem, om in- en uitchecken sneller en vloeiender te maken.

Rapport (ENG)

21-06-13

Verbeterde kaartaanschaf en helpdesk

Verbetering van het aanschafproces van de OV-chipkaart en betere ondersteuning in geval van vragen en problemen. Inclusief bijbehorende organisatorische scenario's.

Rapport (ENG)