Dr.ir. C.A. Bakker
Dr.ir. C.A. Bakker
Profiel
Conny Bakker is professor of Design for Sustainability and Circular Economy at TU Delft, faculty of Industrial Design Engineering. Her research field is the development of design methods for circular and sustainable product-service systems.
She explores strategies such as product lifetime extension, reuse, remanufacturing and recycling, and the business models that enable these strategies.
Publicaties
-
2024
Bio-Based Plastics in Product Design
The State of the Art and Challenges to Overcome
Puck Bos / Linda Ritzen / Sonja van Dam / Ruud Balkenende / Conny Bakker -
2024
Circular economy through the lens of the forest metaphor – a teaching and learning perspective
E.H.E. Fromberg / C.A. Bakker / Joshua Entsminger / Chris Grantham / Adam Lusby / David Peck / Ken Webster
-
2024
Drivers and barriers for bio-based plastics in durable products
L. Ritzen / P. Bos / P.D. Brown / A.R. Balkenende / C.A. Bakker
-
2024
Towards Circular ICUs
Circular Intubations as a Catalyser for Systemic Change
Alicia Ville / Nicole Hunfeld / Conny Bakker / Baptiste Sené / Jan Carel Diehl -
2023
A circular economy for medical devices; barriers and opportunities for laparoscopic instruments
T. Hoveling / J. Faludi / C.A. Bakker
-
Media
-
2017-09-23
Shortlist Circulaire Economie
Verscheen in: Het Financieele Dagblad
Prijzen
-
2022-3-22
Open Education Award
De ambassadeursprijzen zijn een erkenning van de bereidheid om te delen en van de inspanningen voor het openstellen van het onderwijs van een online docent aan elke faculteit. “Bij de Extension School houden we van delen. We willen dat de hele wereld profiteert van het onderwijs dat we ontwikkelen met onze uitstekende docenten, en daarom stellen we veel van onze content beschikbaar onder een Creative Commons-licentie, om mensen de vrijheid te geven om deze materialen opnieuw te gebruiken”, aldus Willem van Valkenburg , uitvoerend directeur, tijdens de prijsuitreiking. “Samen met de facultaire coördinatoren wilden we openheid in het onderwijs over de hele wereld vieren door een deel van het fantastische werk dat onze docenten doen om de wereld te onderwijzen in de schijnwerpers te zetten.”