Latest news

03 maart 2024

2024 ERC Consolidator Grant for Burgerscentrum member Marios Kotsonis (TUD)

03 maart 2024

2023 VIDI Grant for Burgerscentrum member Marios Kotsonis (TUD)

2023 VIDI Grant for Burgerscentrum member Marios Kotsonis  (TUD)

03 maart 2024

2023 VIDI Grant for Burgercentrum member Rudy Kunnen (TU/e)

13 februari 2024

2023 Leen van Wijngaarden Prize

It is great pleasure to announce that the recipient of the 2023 Leen van Wijngaarden Prize is: Dr. ir. Sander Huisman

17 januari 2024

KIVI Hoogendoorn Fluid Mechanics Award 2023

The recipient of the KIVI Hoogendoorn Fluid Mechanics Award for the best PhD thesis defended in the academic year 2022-2023 is: Dr. Vatsal Sanjay.

15 augustus 2023

Veni-beurs voor ‘Onthul met laserdiagnostiek de lokale NOx- en flashbackfysica van H2-vlammen

Vijf veelbelovende onderzoekers van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft hebben een Veni-financiering ontvangen van NOW. De financiering, van in totaal 280.000 euro per persoon, stelt de winnaars in staat om hun individuele onderzoeksconcepten de komende drie jaar verder te ontwikkelen. Vandaag stellen we Francesca De Domenico aan je voor.

08 augustus 2023

Veni-beurs voor vormveranderende windturbines - een manier om meer energie te produceren in turbulente omgevingen

Vijf veelbelovende onderzoekers van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft hebben een Veni-beurs gekregen van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Deze beurs, van in totaal 280.000 euro voor elke ontvanger, stelt de laureaten in staat om hun individuele onderzoeksconcepten in de loop van de komende drie jaar verder te ontwikkelen. Vandaag stellen we Delphine de Tavernier voor.

07 augustus 2023

European Research Council Proof-of-Concept subsidie voor de Delft Laminar Hump

Marios Kotsonis, hoogleraar aan de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft, heeft samen met zijn team een ERC Proof of Concept-beurs ontvangen voor DeLaH, de Delft Laminar Hump. DeLaH richt zich op de doorbraak van een passief, sterk en effectief ontwerp van laminaire stroming van vliegtuigvleugels.

13 juli 2023

Nationale Wetenschapsagenda honoreert consortium HybridLabs

NWO heeft bekend gemaakt dat negentien consortia financiering ontvangen binnen het programma van de Nationale Wetenschapsagenda: Onderzoek op Routes door Consortia (NWA-ORC). Een daarvan is HybridLabs gecoördineerd door prof.dr.ir. Axelle Viré, hoogleraar Floating Wind Energy aan de TU Delft.

06 juni 2023

Flow for Future | Overhandiging petitie

Een delegatie van het J.M. Burgerscentrum heeft de petitie “Alles stroomt in Nederland” aangeboden aan de Vaste Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VKC-OCW) in de Tweede Kamer in Den Haag. Er wordt gevraagd om erkenning van het belang voor Nederland van de ingenieurswetenschappen, in het bijzonder van de stromingsleer.