Lenen uit een andere bibliotheek

Let op: Deze dienst is alleen beschikbaar voor TU Delft studenten en medewerkers.

Zoek je een boek, maar hebben wij het niet in de collectie? Dan kunnen we het in sommige gevallen uit een andere bibliotheek laten komen. Wij noemen dat het Interbibliothecair Leenverkeer (IBL).

Hoe het werkt

• Ga naar de TU Delft catalogus en log in. Als het boek niet beschikbaar is in de TU Delft Library collectie, dan kun je het via de “Request item” knop direct aanvragen. Alle gegevens worden dan automatisch ingevuld.
  • Je kunt ook dit online aanvraagformulier invullen. Vul zoveel mogelijk belangrijke gegevens in zoals titel, auteur, jaar van uitgave en ISBN.

Je krijgt een emailbericht als het boek binnen is. Je haalt het boek vervolgens op bij de Library.

Kosten voor lenen uit een andere bibliotheek

Deze dienst was al kosteloos voor TU Delft medewerkers.

Levertijd

De ene bibliotheek kan sneller op ons verzoek reageren dan de andere. Meestal hebben wij het boek tussen de 2 tot 7 werkdagen binnen.

Inleveren en verlengen

Boeken die je via TU Delft Library uit een andere bibliotheek leent, kan je weer gewoon bij ons inleveren. Bij het boek zit een uitleenstrook met daarop de datum waarop het boek moet worden ingeleverd en instructies voor verlengen.