Support bij het lezen van studiemateriaal

Voorleessoftware TextAid

Heb je moeite met het lezen van studiemateriaal als gevolg van een functiebeperking zoals dyslexie? Dan kun je als TU Delft student gratis gebruik maken van een licentie van de voorleessoftware TextAid. Dit programma leest zowel studiemateriaal als online teksten hardop voor. Klik hier voor meer informatie of  neem contact op met de studentendecanen van Horizon, e-mail horizon-esa@tudelft.nl

Omzetservice TU Library

TextAid werkt met teksten in PDF. Met de omzetservice van de TU Library kunnen studenten papieren studiemateriaal laten omzetten naar PDF.  Vul voor elke titel dit formulier in en lever deze in bij de balie van de bibliotheek. Alle PDF’s zijn beschikbaar via de afgesloten database “Reading Support”. Wil je gebruik maken van de omzetservice en deze database, kijk dan voor meer informatie op tudelft.nl/studenten/horizon.

Let op: zowel door de TU Delft verstrekte licenties van TextAid als  PDF’s in de database “Reading Support” zijn strikt voor persoonlijk gebruik. Het is niet toegestaan om de PDF’s met derden te delen.