Thuiswerken
Update 19 november 2020:
Extra thuiswerkmiddelen: bestelprocedure bij LR
De TU Delft heeft in het laatste TU Nieuws aangegeven wat de mogelijkheden zijn om een ergonomisch verantwoorde werkplek voor thuis in te richten. Heel fijn dat die mogelijkheid nu ook juridisch en belastingtechnisch goed ingericht is en aangeboden wordt.
Om de aanvragen voor thuiswerkplekken goed te kunnen behandelen, is bij LR de volgende werkwijze ingericht:
- De aanvragen kunnen worden gedaan in de portal zoals aangegeven in het TU bericht.
- De eerste twee weken zullen de aanvragen worden verzameld door de secretarissen. Uiterlijk 8 december zullen zij gezamenlijk met Finance en HR kijken naar de effecten hiervan op mogelijk financieel risico in de bedrijfsvoering en de verdere afhandeling doornemen en afhandelen. Dit betekent niet dat er door LR andere criteria gebruikt worden dan door de TU Delft aangegeven, maar vooral dat we voorbereid willen zijn op financiële risico’s en mogelijk risicospreiding kunnen organiseren als dat nodig blijkt.
- Dit betekent dat de definitieve goedkeuring van je eventuele bestelling snel na 8 december zal plaatsvinden.
Advies aan allen is om de voorwaarden van de leverancier vooraf goed door te nemen, om verrassingen bij aflevering te voorkomen.
Let wel: het gaat om een bruikleenovereenkomst. De aangeschafte meubilair en apparatuur blijft eigendom van de TU Delft.
Lees het TU Delft bericht in het TU Nieuws van 17 november of op het intranet.
Update 31 maart 2020:
Zoom nu ook beschikbaar voor medewerkers van de TU Delft
Zoom is per direct beschikbaar voor alle medewerkers van de TU Delft. ICT heeft een licentie aangekocht, waardoor je nu als TU medewerker met je NetID in kunt loggen op de Business versie van Zoom. Studenten hebben geen licentie nodig om deel te nemen aan een sessie. Let op: Zoom voldoet niet aan AVG-eisen. Ga naar https://tudelft.zoom.us en log in met je NetID account. Volg de stappen op je scherm. ICT TU Delft levert alleen ondersteuning voor het inloggen met je NETID. Voor andere vragen kun je terecht bij Zoom.
Deze informatie en instructies voor het gebruik van Zoom kun je vinden op het TU Delft medewerkersportaal.
Update 25 maart 2020:
TU Delft koopt centrale licentie op ZOOM
Een oproep aan allen: schaf geen eigen licenties aan op ZOOM. De TU Delft werkt aan het aanschaffen van een campuslicentie op ZOOM. Meer informatie wordt in de loop van deze week verwacht.
Update 19 maart 2020:
Je thuiswerkplek
In een volgend update komen we uitgebreid terug op de vraag hoe je je thuiswerkplek zo goed mogelijk inricht volgens de Arborichtlijnen. Nu alvast een korte mededeling: heb je geen goede bureaustoel thuis of een veel te klein beeldscherm? Bespreek dan met je leidinggevende of je deze mag komen ophalen om tijdelijk thuis te gebruiken. De TU Delft heeft hier op centraal niveau inmiddels toestemming voor gegeven. Maar: dit moet wel goed geregistreerd worden.