07 juli 2019

TU Delft ondersteunt Team Sunweb met ‘Ring of Fire’ richting ploegentijdrit Tour

De TU Delft helpt Team Sunweb in de voorbereiding naar de ploegentijdrit in de Tour de France.

28 juni 2019

Team TU Delft wint prijs beste luchtvaartinnovatie

The Zero Heroes wint de finale van de Airbus Fly Your Ideas-competitie.

27 juni 2019

De kleur van trillend licht verraadt oceanen op exoplaneten

Victor Trees vond tijdens zijn afstudeeronderzoek voor de master Space Flight een nieuwe methode om oceanen op exoplaneten te herkennen: spectropolarimetrie, het meten van de trillingsrichting van planeetlicht in verschillende kleuren.

27 juni 2019

Luchtverkeersleiding voor drones getest in Delft

Europese partners testen op dinsdag 2 juli op de campus van de TU Delft een nieuw systeem om het vliegverkeer van drones op een veilige manier deel te laten uitmaken van het totale luchtverkeer.

24 juni 2019

Kunnen algen chroom-6 overbodig maken?

In het lab van dr. Santiago Garcia aan de faculteit Luchtvaart-en Ruimtevaarttechniek gebeuren bijzondere dingen.

20 juni 2019

Proefschrift over vliegtuiglawaai van postdoc Roberto Merino-Martinez bekroond met Clean Sky Academy Award

19 juni 2019

Een terugblik op een succesvol alumni-evenement in Toulouse

Op 23 mei hebben we in samenwerking met Airbus een alumni-evenement georganiseerd in Toulouse in Frankrijk.

12 juni 2019

SU2 Foundation wil valkuilen open source omzeilen

06 juni 2019

MAVLab Expositie

02 juni 2019

KLM en TU Delft slaan handen ineen om luchtvaart verder te verduurzamen

President-directeur van KLM, Pieter Elbers en Prof. dr. Henri Werij, Decaan Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft tekenden vandaag op het jaarcongres van de IATA in Seoul een nieuw samenwerkingsproject tussen KLM en de TU Delft gericht op het verduurzamen van de luchtvaart.