02 april 2019

Studenten TU Delft winnaar in tweede ronde van de GoFly competitie

Silverwing, een studententeam van de TU Delft, is een van de vijf winnaars van de tweede ronde van de GoFly competitie, gesponsord door Boeing.

19 maart 2019

Nationale Wetenschapsagenda - Ideeëngenerator (NWA-IDG)

19 maart 2019

Clean Sky Award

04 maart 2019

Professoren in de Theaterarena: vliegschaamte

Voor dertig Euro met het vliegtuig naar de zon? Schaam je (je niet)!?

27 februari 2019

VSV 'Revolutionary Aerospace Women" event

Op dinsdag 19 maart vindt het Revolutionaire Aerospace Women Event plaats op de faculteit.

26 februari 2019

Team TU Delft in voorronde prestigieuze Airbus-competitie

Uit maar liefst 270 verschillende teams van over de hele wereld, is een team van de TU Delft gekozen voor de pre-final round van de Airbus Fly Your Ideas (FYI) competitie: een wedstrijd waarin studenten worden uitgedaagd om te innoveren op het gebied van lucht- en ruimtevaart.

26 februari 2019

Vier vakgebieden TU Delft in wereldwijde top 10 QS Subject ranking

In de World University Rankings by Subjects 2019, die vandaag is verschenen, staat de TU Delft in vier vakgebieden Delft in de wereldwijde top 10, namelijk Architecture / Built Environment (3), Civil (4), Mechanical (4) en Chemical Engineering (10). Vorig jaar was dat in twee vakgebieden het geval. In het voor Delft belangrijke Engineering & Technology stijgt de universiteit van 22 naar 17. Daarnaast is de TU Delft in twaalf vakgebieden de hoogst genoteerde Nederlandse universiteit.

21 februari 2019

De nasleep van een heftige botsing van twee neutronensterren

Astronomen hebben met een wereldwijd netwerk van radiotelescopen bekeken wat er gebeurde toen twee neutronensterren in 2017 op elkaar botsten: er kwam een compacte straal materie vrij. Het was bovendien de eerste keer dat er een zwaartekrachtgolf werd waargenomen bij het samensmelten van twee neutronensterren; de vier keer eerder dat dit sinds 2015 gebeurde, was namelijk steeds bij een botsing van zwarte gaten.

19 februari 2019

VSV Symposium ‘Evolution of Aviation’

Het doel is om het publiek open te stellen voor alle disruptieve technieken die aan de vooravond van implementatie zijn.

25 januari 2019

SAM|XL: nieuw robotica-fieldlab voor productie grote lichtgewicht constructies