25 januari 2019

SAM|XL: nieuw robotica-fieldlab voor productie grote lichtgewicht constructies

10 januari 2019

Gezien in DWDD University: zelfhelend kunststof

In het college op 9 januari demonstreerde Dijkgraaf een stuk zelfhelend materiaal van de afdeling Novel Aerospace Materials.

08 januari 2019

Kunnen oeroude algen helpen chroom-6 te vervangen?

Over een paar jaar kan de inzet van skeletten van algen een veilige en milieuvriendelijke vervanger van chroom-6 opleveren.

08 januari 2019

Research-Drone Operations Certificate voor MAVLab

Het MAVLab is in het bezit was van een spiksplinternieuw volledig Research-Drone Operations Certificate.

21 december 2018

NWO TTW financiering voor reductie energieverbruik in vliegtuigen

De Propulsion and Power-groep van de TU Delft gaat samenwerken met Aeronamic.

17 december 2018

Testen van vliegtuigbanden met Airbus

Onderzoekers en studenten werkten samen met Airbus om hun academische vaardigheden te testen in de "echte wereld".

13 december 2018

Eerste plaats voor het MAVLab

Een team van onderzoekers van de TU Delft en ENAC heeft de eerste prijs gewonnen op de International Micro Air Vehicle-conferentie in de Australische stad Melbourne.

10 december 2018

Verlenging samenwerking Stichting Gas Turbines Onderwijs (SGO) TU Delft en InHolland

Gasturbines zijn vooral bekend als de straalmotoren die vliegtuigen voortstuwen.

10 december 2018

Scholarships for online education

De faculteit van Lucht- en Ruimtevaarttechniek biedt een korting van 50% op het collegegeld aan voor alle online academische vakken.

06 december 2018

Nieuw klimaatveranderingsmodel berekent snel de impact van wegverkeer

Vanessa Rieger heeft een model opgesteld dat beoordeelt wat in verschillende scenario’s de invloed is van wegverkeer op de concentraties O3 en CH4 in de atmosfeer, en welk effect dit vervolgens heeft op het klimaat.