08 oktober 2018

Prof. dr. Henri (G.C.) Werij, decaan van de faculteit

05 oktober 2018

TU Delft Best Graduate Award 2018

Het Universiteitsfonds Delft heeft de acht Best Graduates 2018 van de TU Delft bekend gemaakt.

04 oktober 2018

Vliegtuigen gebruiken als weerstation

Vliegtuigen kunnen fungeren als sensornetwerk dat informatie verschaft waarmee betere weermodellen en voorspellingen kunnen worden gemaakt, aldus onderzoekers van de TU Delft in PLOS One.

03 oktober 2018

Luchtvaartsector overhandigt actieplan ‘Slim en Duurzaam’ aan minister I&W

35% minder CO2-uitstoot door Nederlandse luchtvaart in 2030

03 oktober 2018

TU Delft TV met studenten van de faculteit

In de nieuwste aflevering van de TU Delft TV, bouwen masterstudenten hun eigen vliegtuig in een vliegtuigfabriek.

01 oktober 2018

Brandstofverbruik verbeteren met Plasma-krachten

“Stroming is prachtig,” zegt Marios Kotsonis, expert in vloeistofmechanica en universitair docent bij de Aerodynamics, Wind .....

24 september 2018

Delftse drone test nieuwe sense & avoid technologie in Australische outback

Onderzoekers van de TU Delft testen nieuwe sense & avoid technologie in autonome dronevlucht tijdens de internationale UAV Medical Express Challenge in Australië.

16 september 2018

Studenten winnen wereldkampioenschap met hightech ligfiets

Wielrenster Lieke de Cock heeft afgelopen zondag het wereldkampioenschap snelfietsen gewonnen door eerder in de week met 120 km/u door de Nevadawoestijn in Amerika te fietsen. Dit deed ze in de VeloX 8 van het Human Power Team, een aerodynamische hightech ligfiets ontworpen en gebouwd door studenten van de TU Delft en Vrije Universiteit Amsterdam.

13 september 2018

Nieuwe vliegende robot imiteert insectenvlucht

Onderzoekers van het Micro Air Vehicle Laboratory (MAVLab) van de TU Delft hebben een vliegende robot ontwikkeld die is geïnspireerd op insecten. De robot werd voor het eerst gepresenteerd in Science (14 september 2018).

11 september 2018

Intreerede Damiano Casalino

Op vrijdag 14 september zal Damiano Casalino, hoogleraar en leerstoelhouder Aeroakoestiek aan de faculteit, zijn intreerede geven.