28 juni 2018

Quieter airports and wind turbines

Salil Luesutthiviboon is passionate about noise reduction. Having completed an Aerospace master’s in 2017, his research aims to contribute to a sustainable and quiet future by reducing noise at airports and also at wind turbines.

25 juni 2018

Aircraft Noise and Climate Effects wint state-of-the-art indrukwekkend multibeam echolood

De Aircraft Noise and Climate Effects onderzoeksgroep is de winnaar van de R2Sonic Multispectral Challenge. De prijs is een R2Sonic 2026 multispectrale multibeam echolood.

25 juni 2018

Sizzling Summer of Space van start – publiek welkom bij topsprekers van het ISU Space Studies Program 2018

Een astronauten-panel, de man die de Hubble-telescoop een nieuwe ‘bril’ gaf, ruimtevaartfilms, een speciaal science cafĂ© in Den Haag, Breakthrough Starshot over de missie naar Alpha Centauri, en een LEGO-robotcompetitie tussen scholieren en de SSP18-studenten.

21 juni 2018

Bodem onder West-Antarctica stijgt veel sneller dan verwacht

Onderzoekers hebben ontdekt dat het bodemgesteente onder de West-Antarctische ijskap een stuk sneller stijgt dan verwacht, wat zou betekenen dat de aarde heel anders is opgebouwd dan voorheen werd aangenomen. Deze ontdekking heeft belangrijke gevolgen voor ons inzicht in de effecten van klimaatverandering in Antarctica. Een team van onderzoekers afkomstig van tien universiteiten, waaronder de TU Delft, publiceert zijn bevindingen op 22 juni in Science.

19 juni 2018

LR Studenten GoFly winnaars

Een team van Delftse studenten is Ă©Ă©n van de tien winnaars in de eerste ronde van de GoFly competitie van Boeing.

14 juni 2018

IJs op Antarctica verdwijnt steeds sneller

Door het verdwijnen van landijs op Antarctica is de zeespiegel sinds 1992 met 7,6 mm gestegen. Veertig procent van die stijging (3,0 mm) gebeurde in de laatste vijf jaar. Deze conclusies komen uit een omvangrijke wetenschappelijke studie, met deelname van de TU Delft, die op donderdag 14 juni is gepubliceerd in Nature.

22 mei 2018

Aerospace Women’s Day

Op 29 mei wordt de Aerospace Woman’s Day voor de vijfde keer op rij gehouden en brengt studenten en jonge professionals samen om te netwerken en ervaringen uit te wisselen.

26 april 2018

Delfi-C3: eerste satelliet TU Delft tien jaar in de ruimte

On April 28, 2018 nanosatellite Delfi-C3 will celebrate its ten anniversary in orbit.

25 april 2018

Sizzling Summer of Space - Zuid-Holland trakteert publiek op zinderende zomer vol ruimtevaart

Deze zomer strijkt de 31ste editie van het ISU (International Space University) Space Studies Program – voor het eerst - neer in Nederland.

10 april 2018

Nauwkeurigere dieptemetingen

Dr. Mirjam Snellen ontwierp een algoritme om het geluidssnelheidsprofiel te bepalen uit de reeds gemeten echo-data.