25 april 2018

Sizzling Summer of Space - Zuid-Holland trakteert publiek op zinderende zomer vol ruimtevaart

Deze zomer strijkt de 31ste editie van het ISU (International Space University) Space Studies Program – voor het eerst - neer in Nederland.

10 april 2018

Nauwkeurigere dieptemetingen

Dr. Mirjam Snellen ontwierp een algoritme om het geluidssnelheidsprofiel te bepalen uit de reeds gemeten echo-data.

06 april 2018

Synergy Certificate voor de slimme productie van composieten

Op vrijdag 6 april ontvangt het project CADC (Composite Automation development Centre) van de TU Delft een zogenaamde ‘Synergy Certificate’ van de Clean Sky 2 Joint Undertaking . Hiermee wordt invulling gegeven aan het MOU dat in 2016 is getekend tussen de provincie Zuid-Holland en Clean Sky 2 Joint Undertaking.

05 april 2018

Eerste BVLOS vlucht in Nederland

29 maart 2018

TU Delft staat hoog aangeschreven in nieuwe MIT-beoordeling

De faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek werd er in de case study specifiek uitgelicht met een zeer gedetailleerde beschrijving van zowel de bachelor- als de masteropleiding.

20 maart 2018

OPZuid financiering voor het DCMD Fieldlab

Het Development Center for Maintenance of Composites (DCMC) gaat een nieuwe fase in met de goedkeuring van de OPZuid financiering voor de oprichting van een Fieldlab in Woensdrecht, Nederland.

Nigel Drenthe eerste winnaar van de Heinz Stoewer Space award

Afgelopen dinsdag 6 maart 2018 werd bekend dat alumnus Nigel Drenthe de eerste winnaar is van de Heinz Stoewer Space Award voor zijn afstudeerwerk getiteld “SOLSTICE, Small Orbital Launch Vehicles, a Tentative Initial Cost Estimate”.

Wouter Terra laat fietsers sneller fietsen – in een sporthal

TU TV interviewde aerodynamica onderzoeker Wouter Terra van de afdeling Aerodynamics, Wind Energy, Flight Performance & Propulsion (AWEP) over het werk dat hij en zijn collega’s doen om fietsers sneller te laten fietsen.

Vliegende start voor Unmanned Valley

De gemeente Katwijk en de TU Delft maakten op 6 maart bekend dat zij samen de stichting Unmanned Valley Valkenburg hebben opgericht om bedrijven, onderzoeks- en kennisinstellingen en overheden in staat te stellen om voorop te blijven lopen op het gebied van innovatie in de robotica en onbemande systemen.

Buitenaardse kindercolleges Science Centre gestart

Op zondag 11 maart is de reeks ‘buitenaardse kindercolleges’ bij het Science Centre Delft gestart met het college van Jasper Bouwmeester ‘Hoe bouw je een satelliet?’ Ongeveer 80 kinderen in de leeftijd 8 tot en met 12 jaar volgen de reeks van vier colleges over ruimtevaart die in het kader van de Museum Jeugduniversiteit in het Science Centre plaatsvinden.