13 februari 2018

Team Laced Horns wint Drone Clash

Op 13 februari streden acht teams op vliegveld Valkenburg in anti-drone competitie DroneClash. De teams moesten hierbij met hun eigen drone(s) zoveel mogelijke andere drones uit de lucht halen

13 februari 2018

Mark Voskuijl, Marlie Koekenberg en nog meer luchtvaart in Portraits of Science

Mark Voskuijl en alumna Marlie Koekenberg staan dit jaar in de Portraits of Science

31 januari 2018

Start-up ATMOS UAV brengt als eerste in 50 jaar ongerept eiland in kaart

ATMOS UAV, een start-upbedrijf van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek maakt op 31 januari bekend dat hun Marlyn drone is ingezet om het tropische eiland Silhouette in de Seychellen in de Indische Oceaan in kaart te brengen.

30 januari 2018

Eelco Doornbos talks about the failed Ariane launch (TU Delta)

A rare mishap took place during the launch of an Ariane 5 rocket from French Guyana last Thursday.

30 januari 2018

Inspectie van de Cessna Citation (PH-LAB)

Een keer in de 5 jaar moeten de motoren van de citation worden geïnspecteerd

DSE winnaars ontwerpen systeem voor Ariane 6

De DSE groep van Marc Naeije bij Astrodynamics and Space Missions is winnaar geworden van de Design Synthesis Exercise op 1 februari.

30 januari 2018

Brandend verlangen: risicomodel voor wensballonnen

Deze week is het Valentijnsdag én Chinees Nieuwjaar. Grote kans dat mensen wensballonnen oplaten. Hoe veilig zijn ze en hoe modelleer je dat? Michiel Schuurman en Derek Gransden deden onderzoek.

16 januari 2018

LUMIO: de CubeSat die gaat kijken hoe meteorieten inslaan op de achterkant van de maan

De Europese ruimtevaartorganisatie ESA heeft het voorstel van het LUMIO-team uitgeroepen tot een van de twee winnaars van de SysNova-wedstrijd voor de Lunar Cubesats for Exploration (LUCE).