Een terugblik op een succesvol alumni-evenement in Toulouse

Op 23 mei hebben we in samenwerking met Airbus een alumni-evenement georganiseerd in Toulouse, Frankrijk. Meer dan 30 alumni die in en rond Toulouse wonen en werken, kwamen bijeen bij Airbus om verhalen uit te wisselen en te netwerken.

Het evenement begon met een exclusieve rondleiding bij de final assembly line van de A350. De alumni kregen te zien hoe de montagestations werken en waar de vleugels arriveren voor hun montage aan de vliegtuigromp. De rondleiding werd verzorgd door Pieter Vinken, LR alumnus en werknemer bij Airbus.

Hierna volgde een korte presentatie over de faculteit, gegeven door Mechteld van Beijeren, onze Coördinator Alumnirelaties. Daarna hield dr. Santiago Garcia, universitair docent bij de Novel Aerospace Materials-groep en teamleider van het Self-Healing Polymeric Materials-team, een lezing over de huidige onderzoeken van zijn groep. De onderwerpen varieerden van nieuwe zelfhelende polymeersystemen en zijn onderzoek naar algen als vervanging voor chroom-6.

Een van onze doelen als faculteit is om onze alumni samen te brengen, waar ook ter wereld. Met de alumni chapters willen we een ‘netwerkhub’ van alumni in het buitenland creëren. Op dit moment hebben we drie chapters: in Hamburg/Bremen, München en Toulouse.

Ben jij een alumnus en wil je op de hoogte gehouden worden van onze evenementen? Wordt dan lid van de TU Delft Aerospace Alumni Relations-groep op LinkedIn en meld je aan bij het nieuwe alumniplatform tudelftforlife.nl.