Verwante studies op HBO niveau

Bij het kiezen van een studie hou je vaak rekening met je vooropleiding. Vanaf het VWO stappen de meeste scholieren direct over naar de universiteit. Voor sommige scholieren past een HBO studie, eventueel aangevuld met een universitaire master*, echter beter bij ze. Hieronder vind je een overzicht van verwante studies die je op de hogescholen in de directe omgeving van TU Delft kunt vinden (Haagse Hogeschool en Hogeschool Inholland, vestigingen in Delft). Kijk goed naar de verschillen en overeenkomsten en bedenk wat goed bij jou past.

*Let op: Een bachelordiploma van het HBO geeft niet automatisch toegang tot een verwante masteropleiding aan de universiteit. Soms is het mogelijk een schakelprogramma te volgen, waarin je tekorten in kennis en vaardigheden kunt wegwerken. Voor meer informatie over toelatingseisen klik hier

TU Delft OpleidingVerwante studies
Haagse Hogeschool
Verwante studies
Hogeschool Inholland
Extra online informatie
Aerospace EngineeringLuchtvaarttechnologie (in Delft) 27 mei, online open avond
Applied Earth SciencesLandscape and Environment Management (in Delft)
BouwkundeBouwkunde en Ruimtelijke ontwikkeling (in Den Haag)
Civiele TechniekCiviele Techniek (in Den Haag)
Computer Science and EngineeringMechatronica (in Delft)Webinar **
Electrical EngineeringElektrotechniek (in Delft)Webinar **
Industrieel OntwerpenIndustrieel Product Ontwerpen (in Den Haag) (also in English)Webinar **
Technische BestuurskundeTechnische Bedrijfskunde (in Delft)Presentatie
Technische NatuurkundeTechnische Natuurkunde (in Delft)
Technische WiskundeToegepaste Wiskunde (in Delft)Webinar **
Werktuigbouwkunde Werktuigbouwkunde (in Delft)Webinar **

** ** De webinars zijn het beste te bekijken vanuit de volgende browsers: Chrome, Safari, Firefox. In Explorer valt helaas het geluid weg.