Onderzoeknieuws

1052 resultaten

12 oktober 2023

TU Delft en JetBrains lanceren nieuw ICAI lab AI for Software Engineering

TU Delft en JetBrains bundelen hun kennis en expertise op het gebied van AI en softwareontwikkeling in het AI for Software Engineering Lab (AI4SE). Het doel van de samenwerking is om een diepgaand begrip ontwikkelen van hoe nieuwe AI-technologie de effectiviteit en efficiëntie van software-engineeringprocessen kan verbeteren.

12 oktober 2023

Groen Gedoe de Podcast

11 oktober 2023

PowerWeb 10th Annual Conference

The Faculty of Mechanical Engineering at TU Delft successfully organised the Annual PowerWeb Conference on September 27th, 2023, with a specific focus on the theme "Optimizing Today's Energy System for a Better Tomorrow."

11 oktober 2023

Het onzichtbare zichtbaar maken: Micro CT-scanner biedt 3mE nieuwe onderzoeksmogelijkheden

Sinds kort kunnen onderzoekers nog dieper materialen induiken. De komst van een micro CT-scanner op de faculteit stelt onderzoekers in staat deze onzichtbare wereld beter te verkennen.

10 oktober 2023

Andy van den Dobbelsteen verkozen tot MVO-Manager van het Jaar 2023

05 oktober 2023

Emeritus hoogleraar Sietsma schenkt Jacob Wallenberg beurs aan afdeling Materials Science and Engineering

Jilt Sietsma schonk zijn recente subsidie van de Jacob Wallenberg Foundation aan de afdeling en maakte een upgrade van een van de optische microscopen mogelijk, waar studenten en onderzoekers nog jaren van kunnen profiteren.

03 oktober 2023

Nexis Uni nieuw in onze collectie

Met trots kondigen we aan dat Nexis Uni nu deel uitmaakt van onze collectie! Nexis Uni biedt toegang tot een uitgebreide database met belangrijke kranten, juridische documenten, zakelijke informatie en academische tijdschriften. Ga naar Nexis Uni en ontdek de mogelijkheden!

29 september 2023

Schietincident Erasmus MC

28 september 2023

TU Delft en politie vergroten hun gezamenlijke impact

Vandaag hebben de TU Delft en de politie hun samenwerking versterkt door het ondertekenen van een samenwerkingsovereenkomst.

28 september 2023

The Sky is the Limit: De wetenschap en het potentieel van vliegende windparken

"Er zijn op dit moment allerlei technologische, economische, ecologische en sociale uitdagingen die de ontwikkeling van offshore windenergie tegenhouden. Om deze op te lossen en het volledig potentieel van offshore windenergie te kunnen gebruiken, moeten we overschakelen op duurzame windenergie." Dit is de boodschap van Carlos Simao Ferreira in zijn intreerede als hoogleraar Wind Energy Science aan de TU Delft.

27 september 2023

TU Delft stijgt naar plaats 48 in THE ranglijst

25 september 2023

TPM researchers extend cooperation with IT Bandung for Net Zero Emissions 2060 strategy and energy transition in Indonesia

25 september 2023

Modelleren van lijmtechnologie werpt nieuw licht op prehistorische cognitie

Het bestuderen van prehistorische productieprocessen van teer uit berkenbast met behulp van computermodellen laat zien welke vorm van cognitie aangesproken wordt bij de productie van materialen door Neanderthalers en vroegmoderne mensen.

21 september 2023

Technical potential of renewables in Indonesia

Indonesia is a country with huge renewable energy potential, essentially to enable the Net Zero 2060 ambition.

15 september 2023

TU Delft Reactor Institute in uitzending Focus over Kernenergie

Maandag 11 september 2023 is een uitzending geweest van Focus over kernenergie waarin onder andere EPZ, COVRA en TU Delft Reactor Institute geïnterviewd zijn.