News/Events

72 resultaten

28 juni 2022

Conference: When Social meets Technical: The Energy Transition for our Futur

This year’s annual conference was successfully organized by the faculty of Industrial Design and Engineering. This year's edition focused on the role research and industry can take in bridging the societal and technical aspects of the energy transition.

23 juni 2022

Opening Mondai: House of AI

Het nieuwe House of AI, Mondai, heeft donderdag officieel de deuren geopend op de TU Delft Campus. In Mondai zullen wetenschap, onderwijs en innovatie op het gebied van AI samenkomen aan de hand van een programmering van lezingen, workshops, hackathons en andere events voor studenten, alumni, wetenschappers, professionals en geïnteresseerd publiek.

13 juni 2022

TU Delft-onderzoekers ontwikkelen model voor groen, energieonafhankelijk Europa

Onderzoekers van de ETH Zürich en de TU Delft hebben een model ontwikkeld waarmee honderden scenario’s kunnen worden gegenereerd die kunnen leiden tot een Europees energiesysteem dat in 2050 volledig groen en zelfvoorzienend is.

08 juni 2022

TU Delft's Control Room of the Future start samenwerking met Technolution en Phase to Phase

De gloednieuwe onderzoeksfaciliteit, waar het gedigitaliseerde elektriciteitsnet van de toekomst zal worden vormgegeven, gaat een nieuwe samenwerking aan. Technolution, een technisch adviesbureau uit Gouda, en hun dochteronderneming Phase to Phase, investeren € 525.000,- in zowel hardware als software, in het technologiecentrum Control Room of the Future. Samen zullen onderzoekers en ingenieurs werken aan de ontwikkeling van een nieuw elektriciteitsnet dat intelligenter, veerkrachtiger en cyberveiliger is.

08 juni 2022

Officiële opening Penguin Lab met supercomputer

Neem een snelle blik op de geschiedenis van de 'supercomputer', en je zult zien dat de term niet zomaar een 'zeer snelle computer' betekent, maar juist verwijst naar computers waarin meerdere state-of-the-art processoren parallel werken, en zo hun rekenkracht bundelen. Het gloednieuwe Penguin Lab van EWI biedt zo'n supercomputer - maar met een twist: een klassikale setting.