News/Events

72 resultaten

30 mei 2022

Energieleverend gebouw Echo geopend op TU Delft Campus

Vanaf maandag 30 mei kunnen docenten en studenten van TU Delft gebruik gaan maken van het duurzame onderwijsgebouw Echo. Na de zomer zullen alle zalen in gebruik zijn en is de horeca volledig in bedrijf. Het energieleverende gebouw op TU Delft Campus draagt bij aan de duurzaamheidsambitie van TU Delft: een CO2-neutrale en circulaire campus in 2030.

30 mei 2022

Peyman Mohajerin Esfahani ontvangt prestigieuze European Control Award

Peyman Mohajerin Esfahani, universitair hoofddocent aan het Delft Center for Systems and Control, ontvangt de European Control Award (ECA) 2022. De ECA is een prestigieuze prijs voor uitstekende bijdragen van een jonge onderzoeker jonger dan 40 jaar op het gebied van systems and control. De prijs wordt gesponsord door de European Control Association en wordt uitgereikt tijdens de jaarlijkse European Control Conference (ECC). De prijswinnaar wordt ook uitgenodigd om een plenaire lezing te geven tijdens het ECC, 12-15 juli 2022.

16 mei 2022

TU Delft's Control Room of the Future maakt elektriciteitsnet digitaal weerbaar

De toenemende digitalisering van het elektriciteitsnet brengt cyberdreigingen en -risico's met zich mee. In de Control Room of the Future (CRoF) van de TU Delft wordt het elektriciteitsnet digitaal weerbaar gemaakt. Deze bijzondere onderzoeksfaciliteit biedt, zowel de industrie als academici, unieke mogelijkheden om de integratie van nieuwe energiebeheertechnologieën in het slimme elektriciteitsnet te onderzoeken, te ontwikkelen en te testen.

31 maart 2022

Wenli Shi wins 'Best Energy Paper Award'

Wenli Shi wins this years 'Best Energy Paper Award' of the PowerWeb Institute

01 februari 2022

PowerWeb members explain NWO research about energy systems integration

The transition to our future energy system is a very complex task. So-called energy system integration can play an important role in this. This contributes to making the energy system of the future just as reliable, safe and affordable as the current system, but also sustainable. Because in addition to the many technical questions, there are also many non-technical questions that need to be answered.