Een Circuit training biedt een gevarieerde training door de afwisseling van verschillende krachtoefeningen. Aanvankelijk was deze training bedoeld voor vechtsporters, maar gebleken is dat ook “niet-vechtsporters” uitstekend kunnen deelnemen aan deze training. 

Bij S&C kun je tijdens de Circuit training je kracht, snelheid, coördinatie- en uithoudingsvermogen verbeteren door middel van diverse oefeningen in circuitvorm. Voorbeelden van oefeningen zijn: sit ups, push ups, core stability, korte sprintjes, dumbell oefeningen, stoten tegen een stootzak, etc.

Het circuit bestaat uit 12 tot 16 oefeningen. Elke training leg je dit circuit 3 keer af, deze drie rondes verschillen in de duur die je voor de oefening krijgt en de rusttijd tussen de oefeningen. Elke drie weken wordt er een circuit met nieuwe oefeningen opgesteld. Door regelmatig aan deze trainingen mee te doen zal je merken dat je fitter wordt.

Rooster & inschrijven

Docent

Dick van Wijngaarden

Dick is opgeleid als sportleraar aan het CIOS Overveen. Hier volgde hij ook een judoleraren opleiding en specialiseerde hij zich in Budo (Japanse Vechtsport). Hij beheerst karate in de derde Dan (graad), jiu jitsu in de eerste Dan en judo in de tweede Dan. Daarnaast heeft Dick een opleiding tot mindfulness docent gevolgd. Dick is werkzaam als Budo trainer, 55+ trainer, circuittrainer en geeft mindfulness lessen bij S&C.

Prijs

Om je te kunnen inschrijven voor deze groepsles heb je een geldige sportkaart nodig. Bekijk het prijsoverzicht.

Praktische informatie

Alle niveaus

Groepsles

Elke les duurt 60 of 90 minuten

Normale sportkleding. De training wordt aangeboden op de judomat, dus sportschoenen zijn niet nodig.