Hardlopen is bij uitstek een sport waarin je je ziel en zaligheid kwijt kunt en kent verschillende trainingsvormen. Je kunt in de openlucht trainen, in groepsverband én wanneer het zo uitkomt, individueel. Ook in de afstand kun je veel variatie aanbrengen. Hardlopen brengt bovendien een aantal voordelen met zich mee;  je conditie verbetert, je weerstand neemt toe en je humeur verbetert. Lopen is dé manier om te werken aan je lichaam én geestelijke gezondheid.

Bij S&C ontdek je wat hardlopen zo aantrekkelijk én uitdagend maakt. Samen met andere beginners train je toe naar 5 kilometer aaneengesloten hardlopen. Dit is, als je de smaak te pakken hebt, de brug naar langere afstanden. Je ontvangt hiervoor een trainingsschema. Ook kun je met andere deelnemers afspreken om samen per week nog één of twee extra trainingen te doen.

De training omvat een warming-up, gevolgd door rek- en strekoefeningen, core stability oefeningen en loopstijlscholing. Daarna start de ‘echte’ training en ga je meters maken. De training wordt afgesloten met een cooling-down en rek- en strekoefeningen.

Rooster & inschrijven

Docenten

Jos Tóth

Jos Tóth loopt al hard sinds 1980. Hij heeft hiertoe ook een opleiding (Atletiekunie) gevolgd en heeft in 2014 en in 2017 al hardlooptrainingen verzorgd aan studenten van de TU Delft. Hardlopen wordt door hem gezien als een integrale beleving; hij laat alle aspecten aan bod komen die je tot een allround loper maken met steeds nieuwe trainingsvormen, parcoursen en een grote variatie in oefeningen. Hij vindt contact met de groep én de individuele deelnemers essentieel.

Prijs

Om je te kunnen inschrijven voor deze groepsles heb je een geldige sportkaart nodig. Bekijk het prijsoverzicht.

Praktische informatie

Beginners
 
Groepsles 
 

Elke les duurt 90 minuten

Draag hardloopschoenen, dat is belangrijk om blessures te voorkomen. Kleed je in comfortabele (sport)kleding die voldoende warmte biedt in de buitenlucht. Vergeet niet om signaallichtjes en reflectiemateriaal te dragen als het donker is.