Joseph Pilates is de bedenker en grondlegger van Pilates. Hij was ervan overtuigd dat het mentale vermogen gebruikt kan worden om de spieren te beheersen. In de jaren twintig ontwikkelde hij zijn bewegingsprincipes, die hij eerst toepaste in een ziekenhuis en later in zijn eigen pilatesstudio in New York. Pilates’ trainingsmethoden waren vooral erg populair onder professionele dansers en sporters. Pilates overleed in 1967, maar veel van zijn leerlingen hadden tegen die tijd al eigen Pilatesstudio’s geopend en zijn werkwijze voortgezet.

Bij S&C werk je tijdens de Pilates les aan een gezonde lichaamshouding en soepele spieren. Pilates bestaat uit een serie vloeiende oefeningen die je staand, liggend of zittend op de grond kunt uitvoeren. Het is geen sport waarbij je alle kanten oprent. Bij alle oefeningen gebruik je je buik, onderrug en bekken als centrum van kracht. Zo train je de beheersing, soepelheid en coördinatie van jouw spieren. De focus van deze work-out ligt op het trainen van de spieren die de wervelkolom ondersteunen, zodat het lichaam in balans staat.

Rooster & inschrijven

Docent

Cindy Meijer

Cindy studeerde aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding. Daarnaast volgde ze diverse cursussen gericht op lesgeven, waaronder: een Step instructeur cursus, een cursus Total Body Conditioning , Ground Control Pilates en Power Yoga. Sinds 1994 geeft ze les in verschillende vormen van Aerobics, Tae Bo en Pilates.

Prijs

Om je te kunnen inschrijven voor deze groepsles heb je een geldige sportkaart nodig. Bekijk het prijsoverzicht.

Praktische informatie

Alle niveaus
 
Groepsles
 
Elke les duurt  60 minuten
 
Draag comfortabele sportkleding waarin je gemakkelijk kunt bewegen. Je volgt de les op blote voeten, maar als je dit niet prettig vindt, kun je ook je sokken aanhouden. Je hoeft dus geen schoenen mee te nemen. Vergeet niet een handdoek en flesje water mee te nemen.