Meditatie is een eeuwenoude techniek voor bewustzijnsverruiming, waar vandaag de dag steeds meer belangstelling voor is. Er bestaan verschillende stromingen en vormen van meditatie, zoals oefeningen voor concentratie en opmerkzaamheid, het kalmeren van de geest, lichamelijke en geestelijke ontspanning en het verkrijgen van meer zelfinzicht. Kenmerkend voor alle vormen van meditatie is de focus op wat er nu gebeurt, in en om jou heen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat mediteren een positief effect heeft op je dagelijks leven, gezondheid en algeheel welbevinden. Het leert je omgaan met stress, prestaties verbeteren en efficiënter werken en leren.

Tijdens de groepslessen komen verschillende meditatievormen aan bod, zodat je kunt ontdekken welke vorm het beste voor jou werkt. Iedere les doe je twee of drie verschillende oefeningen. Aan het begin van de les kun je een verzoek, vraag of aandachtspunt inbrengen. Tijdens de les wordt daar dan rekening mee gehouden. Na afloop heb je de gelegenheid om ervaringen te delen en vragen te stellen als je daar behoefte aan hebt.

Rooster & inschrijven

Docent

Michelle de Bree

Michelle heeft de lerarenopleiding gevolgd. Daarnaast heeft ze zich verdiept in yoga, meditatie, energetische therapie en hypnotherapie. Ook heeft ze zich ontwikkeld op het vlak van coaching en counseling. Nu houdt ze zich bezig met de ontwikkeling en het doceren van verschillende cursussen voor persoonlijke ontwikkeling.

www.eigenwijzeweg.nu

Prijs

Je hebt een algemeen abonnement nodig om je in te kunnen schrijven voor dit ticketuur.

Bekijk het prijsoverzicht

Praktische informatie

Alle niveaus
 
Groepsles
 
Elke les duurt  60 minuten
 
Trek gemakkelijk zittende kleding aan, waarin je kunt ontspannen en zowel zittende als liggende houdingen aan kunt nemen. Gedurende wintermaanden is het aanbevolen om verschillende lagen kleding aan te trekken die je warm (genoeg) houden.