FIRST® LEGO® League

2023-2024 Thema

Een hands-on ontdekkingsreis voor kinderen om hun creativiteit en technologische vaardigheden te ontwikkelen.

Leerlingen maken kennis met STEAM (science, technology, engineering, art, math) en leren hun vaardigheden toe te passen in een spannende uitdaging.

FIRST® LEGO® League is een internationale gemeenschap voor kinderen van 4 t/m 15 jaar, die is opgedeeld in 3 divisies met bijbehorende leeftijdscategorieën waarin elk kind op zijn eigen niveau wordt uitgedaagd. De kinderen ontwikkelen op deze manier hun (21e-eeuwse) vaardigheden en zijn op een creatieve manier bezig met wetenschap en technologie. Ze worden geïnspireerd om te experimenteren en kritisch te denken.
Elk jaar organiseert TU Delft Science Centre de FIRST® LEGO® League regiofinale Delft. De regiofinale is dit jaar op zaterdag 20 januari en vindt plaats op de Haagse Hogeschool Delft tegenover de Porceleyne Fles. Op dit moment is het niet meer mogelijk om je in te schrijven maar je kan natuurlijk wel komen kijken en je vrienden aanmoedigen. Bij vragen kan je contact opnemen met Mariëtte van Driel.

FIRST® LEGO® League 2022/2023 Regiofinale

Wat is de FIRST® LEGO® League?

Contact

Platform Talent voor Technologie (PTvT) is voor Nederland licentiehouder van de FIRST LEGO® League. TU Delft Science Centre is de partnerorganisatie voor regio Delft en werkt voor de First Lego League samen met Vanderkruit Sport Events. Heb je vragen of wil je meer informatie?
Neem dan contact op met Mariëtte van Driel of René van der Kruit.