FAQ

Het Science Centre Delft is van dinsdag tot en met zondag te bezoeken.

Je kunt het museum alleen bezoeken met een vooraf gekocht e-ticket. Dit geldt ook voor houders van de Museumkaart, Rotterdampas en Delftpas. Zonder e-ticket is de toegang tot het museum helaas niet mogelijk. We hanteren tijdsloten om drukte te vermijden.


Vragen over een e-tickets

Hoe krijg ik toegang tot het museum?

We werken met tijdsloten om te zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers en om drukte bij de kassa te voorkomen. Toegang tot het museum is alleen mogelijk met een vooraf gekocht e-ticket. Dit geldt ook voor houders van de Museumkaart, Rotterdampas en Delftpas. Het is helaas niet mogelijk om aan de kassa een ticket te kopen.

Wat kan ik verwachten van een bezoek?

Een bezoek duurt 1,5 uur en bestaat uit:

  • vrij rondlopen in onze Amazing Technology tentoonstelling
  • een demo, door een TU student, bij één van onze wetenschappelijke opstellingen op basis van animo en beschikbaarheid. (alleen in de weekenden en tijdens schoolvakanties)
  • een workshop (Een workshop kost € 5,00 en er zijn per tijdslot 15 workshopplekken beschikbaar) Het is ook mogelijk om los van een bezoek een workshopticket te kopen en de workshop te volgen. (alleen in de weekenden en tijdens schoolvakanties)
Wat zijn de tarieven?

Vanwege de huidige situatie omtrent het Covid-19 virus is het alleen mogelijk ons te bezoeken met een vooraf gekocht entreeticket of workshopticket. Bekijk hier de tarieven.

Hoe bestel ik tickets?

In verband met het coronavirus zijn entreetickets momenteel uitsluitend online te kopen en hanteren wij tijdsloten om drukte te vermijden.  

  • Kies een datum en vervolgens een tijdslot.
  • Selecteer het aantal tickets. Voorbeeld: Mocht je met 2 volwassenen en 1 kind van 5 jaar willen komen. Selecteer dan 2 volwassen tickets en een (gratis) ticket tot 6 jaar .
  • Vul je gegevens in.
  • Betaal je e-ticket(s) via iDeal. Daarna wordt het e-ticket in pdf-vorm naar je e-mailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor je het e-ticket(s) per e-mail ontvangt. Mocht je na enige tijd nog niets hebben ontvangen, controleer dan of je e-ticket(s) niet per ongeluk in je spambox terecht is gekomen.
  • Lees de pdf van je e-ticket(s) voorafgaand aan je bezoek goed door. Hierop staat belangrijke informatie met betrekking tot je museumbezoek en de maatregelen die wij treffen rondom het Coronavirus om je bezoek zo comfortabel mogelijk te maken.
  • Check voorafgaand aan je bezoek onze website voor de laatste stand van zaken m.b.t. de maatregelen die wij treffen in het museum. Hier vindt je ook alle informatie met betrekking tot de bereikbaarheid van het museum. 
  • Print je e-ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum of laat je e-ticket(s) zien op je smartphone.
  • Neem je eventuele kortingspas altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer je je e-ticket(s) laat scannen.
  • Ontvang jij je e-ticket(s) niet binnen 2 uur na aanvraag, stuur dan een e-mail naar: sciencecentre@tudelft.nl.
  • Wijzigingen op het e-ticket kunnen tot max. 24 uur voor aanvang van het tijdslot worden gedaan. Daarna is dit niet meer mogelijk.
Hoe kan ik mijn entree betalen?

Dit kan online in onze entreeticket shop en workshopticket shop via iDeal. Helaas is het niet mogelijk om entreetickets of workshoptickets aan de kassa te kopen. 

Het lukt me niet om online een e-ticket te kopen. Wat nu?

Als het reserveren van een datum en tijd  en het kopen van een e-ticket(s) niet lukt, kan dat meerdere oorzaken hebben. Controleer je internetverbinding en vernieuw de webpagina. Je kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser. Soms kan het helpen om de computer opnieuw op te starten.

Kan ik telefonisch e-ticket(s) bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om telefonisch een e-ticket(s) voor de entree of workshop te kopen.

Kan ik aan de kassa ook een entreeticket of workshopticket kopen?

Nee, het is in verband met de corona maatregelen momenteel helaas niet mogelijk om in het museum aan de kassa een entreeticket of workshopticket te kopen.

Moet ik ook online een e-ticket(s) kopen als ik een kortingspas heb?

Ja, bezoekers die in het bezit van een Museumkaart, Rotterdampas en Delftpas zijn dienen ook vooraf online een e-ticket(s) te kopen. Vergeet niet je kortingspas mee te nemen naar het museum wanneer je ons komt bezoeken. De entree is gratis voor een bezoek met kortingspas. Indien gewenst kun je een workshopticket kopen in de online shop voor €5,00.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?

Ja, je kunt bij de kassa van het museum een Museumkaart kopen waarmee je direct gratis toegang hebt tot het museum. Het is wel noodzakelijk vooraf online een e-ticket(s) te kopen. Je kunt hiervoor het e-ticket met Museumkaart kopen. Deze is gratis. Voor de online aanschaf van een Museumkaart verwijzen we u graag door naar de website van Museumkaart.


Vragen over extra maatregelen

Kan ik het museum bezoeken als ik verkoudheidsklachten heb?

Nee, dat is niet mogelijk. Als je klachten hebt, vragen we je thuis te blijven. Neem contact op met de balie van het Science Centre Delft via 015 278 5200 of via sciencecentre@tudelft.nl om je e-ticket(s) om te boeken naar een ander moment. Restitutie is niet mogelijk.

Welke hygiënemaatregelen zijn er in het museum genomen?

We zorgen voor extra schoonmaak van contactpunten en aanraakoppervlakken, zoals deurklinken, wc’s, kranen, kluisjes en betaalautomaten. In het museum is op diverse plekken desinfecterende handgel aanwezig. Wij vragen je hiervan gebruik te maken. Lees alle genomen maatregelen en voorwaarden voorafgaand aan je bezoek goed door. Bekijk de corona maatregelen.

Welke maatregelen neemt het museum verder om een veilig bezoek te waarborgen?

Door het museum loopt grotendeels een eenrichtingsroute. Het museum wordt zodanig ingericht dat het contact met andere bezoekers tot een minimum wordt beperkt.

Moet ik een mondkapje of handschoenen dragen tijdens mijn bezoek?

In het Science Centre Delft dragen wij mondkapjes. Je bent niet verplicht handschoenen te dragen, maar het staat je natuurlijk vrij dat wel te doen.

Kan ik in het museum met contant geld betalen?

Nee, dat is nooit mogelijk bij het Science Centre Delft. Het enig mogelijke betaalmiddel is de pin.


Vragen over het bezoek aan het museum

Wat zijn de openingstijden?

Het Science Centre Delft is van dinsdag t/m zondag geopend. Bekijk alle openingstijden.

Hoe kom ik bij het museum?

In verband met de Coronacrisis raden wij u aan om met eigen vervoer naar het museum te komen. Het is mogelijk achter het museum gratis te parkeren of gebruik te maken van de parkeerplaats links van het museum. 
Je kunt het museum met het openbaar vervoer bereiken. Het museum ligt op loopafstand van station Delft. Kijk hier voor meer informatie over de bereikbaarheid van het museum.

Is het noodzakelijk voorafgaand aan een bezoek een online e-ticket(s) te kopen?

Ja, op dit moment is het alleen mogelijk ons te bezoeken mits in het bezit van een vooraf gekocht e-ticket(s). In verband met de landelijke maatregelen rondom het coronavirus werken wij op dit moment met tijdsloten. Zo kunnen wij zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers. Tijdens het kopen van je e-ticket(s) kun je een gewenst tijdslot kiezen. Waarna er een email wordt verstuurd voorzien van je e-ticket(s).

Kan ik gebruikmaken van de garderobe?

Waar mogelijk vragen wij je om je jas en tas achter te laten in de de auto of niet mee te nemen naar het museum. Indien dit niet mogelijk is, kun je je jas/ tas in onze garderobe achterlaten. Dit is wel op eigen risico. De garderobe beschikt ook over kluisjes.

Is het museum toegankelijk voor minder validen?

Het Science Centre Delft is rolstoeltoegankelijk. De reguliere ingang is echter niet rolstoelvriendelijk. Bezoekers kunnen zich melden bij de receptie van het Science Centre Delft, zodat een van onze medewerkers je toegang kan geven tot de rolstoelvriendelijke ingang. Eventueel kun je ook telefonisch contact opnemen met een medewerker als je voor de ingang staat. Je kunt bellen naar: +31 (0)15 278 5200.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.


Vragen over voorzieningen in het museum

Is de horeca geopend?

Wegens de nieuwe aangescherpte maatregelen is onze horeca op dit moment gesloten.

Is de museumwinkel open?

Ja, de museumwinkel is geopend. Je kunt je product alleen via de pin (het liefst contactloos) bij de kassa betalen. Contante betaling is niet mogelijk.


Vragen over publieksactiviteiten

Kan ik vanaf nu weer een rondleiding boeken?

Voorlopig is dat helaas nog niet mogelijk. Zodra dat weer mogelijk is, vermelden we dat op onze website.

Gaan cursussen, lezingen en andere publieksactiviteiten door?

Voorlopig gaan deze publieksactiviteiten niet door. Zodra dat weer mogelijk is, vermelden we dat op onze website.

Kan ik een verjaardagsfeestje boeken?

Ja, het is mogelijk om een verjaardagsfeestje te boeken en je verjaardag te vieren bij het Science Centre Delft. Hiervoor gelden andere voorwaarden.


Overige vragen

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
  • Wij gebruiken je e-mailadres om je het e-ticket(s) toe te sturen.
  • Als je je hebt aangemeld voor de digitale nieuwsbrief, wordt je hiervoor ingeschreven. Je kunt je op elk gewenst moment weer afmelden.
  • Je ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op je bezoek. Denk hierbij aan informatie in geval van calamiteiten of bijvoorbeeld gewijzigd parkeeradvies. Er worden maximaal 4 servicemails verstuurd. 
  • Science Centre Delft maakt deel uit van de TU Delft. De TU Delft hecht veel waarde aan de bescherming van je privacy bij het verwerken van persoonsgegevens. Bekijk voor meer informatie de privacy statement van de TU Delft.
Heeft u een andere vraag?

Neem contact met ons op via sciencecentre@tudelft.nl.