FOCUS: 25 students designing for Antoni van Leeuwenhoek

Welkom op de website van onze tijdelijke tentoonstelling ‘FOCUS: 25 students designing for Antoni van Leeuwenhoek'. Vanaf 27 januari is deze te zien in OPEN Delft. De tentoonstelling is een samenwerking tussen TU Delft Science Centre en studenten van de faculteit Bouwkunde.

De studenten van de minor Spaces of Display zijn in september gestart met het ontwerpen van een tentoonstelling in het teken van ‘Het jaar van Antoni van Leeuwenhoek’. Hierop volgde 25 verschillende ontwerpen die Antoni van Leeuwenhoek en latere Delftse microbiologie pioniers, zoals Martinus Willem Beijerinck en Gerrit van Iterson Jr., vanuit verschillende invalshoeken belichten. Als afronding van de minor wordt in samenwerking met alle studenten een tentoonstelling georganiseerd in OPEN Delft.

Benieuwd naar het resultaat? Kom dan langs tussen 27 januari en 11 februari in OPEN Delft of bekijk de 25 ontwerpen van de studenten hieronder.

Speurtocht

Speciaal voor de jongste bezoekers hebben de studenten een speurtocht ontwikkeld. Je krijgt deze bij de tentoonstelling of download het hier.

Alizé: STANDING ON THE SHOULDERS OF GIANTS

Sophie: UNDER THE MICROSCOPE
Vivian: MIJN ONTDEKKING VAN HET KLEINE

Meer activiteiten