Latest News

10 augustus 2023

TU Delft introduceert unieke belevingsapp voor zeilliefhebbers

Stel je voor dat je je als een echte zeiler aan boord waant bij jouw favoriete zeilteam en van dichtbij getuige kunt zijn van het strategisch manoeuvreren van de WK-zeilers. Deze lang gekoesterde droom van elke zeilliefhebber wordt werkelijkheid met de Sailing+ Experience app, een technologie ontwikkeld door onderzoekers van TU Delft.

25 mei 2023

Sportclub als living lab: innovatie en technologie voor toekomstbestendige verenigingen

Innovatie is essentieel voor sportclubs in Nederland om toekomstbestendig te blijven. Veel sportclubs kampen met uitdagingen als grote concurrentie, hoge energieprijzen, terugloop van bestuursleden en verouderde faciliteiten.

18 april 2023

Verbeterde dartpijl en Delfts onderzoek schot in de roos voor Nederlandse profdarters

Een dartpijl die minder gevoelig is voor fouten van de darter en daardoor bijna 50 procent preciezer is dan een conventionele dartpijl. Delftse onderzoekers hebben mogelijk een baanbrekende dartpijl ontwikkeld die de prestaties van topdarters aanzienlijk kan verbeteren.

01 september 2022

TU Delft en NOC*NSF bekrachtigen samenwerking op gebied van innovatie

Tim van der Hagen, rector magnificus van de TU Delft, en André Cats, directeur topsport bij NOC*NSF, hebben vandaag getekend voor een duurzame voorzetting van de samenwerking tussen de twee organisaties. De universiteit en de sportkoepel werken al langer samen op het gebied van innovatie. Deze samenwerking wordt de komende jaren voortgezet en waar mogelijk doorontwikkeld.

31 augustus 2021

Sneller, hoger, gezonder; grootschalig onderzoek technologie en blessurepreventie

De nieuwe website van Citius Altius Sanius is live. Citius Altius Sanius is een van de grootste onderzoeksprojecten in sport en technologie wereldwijd. De kennis uit het onderzoeksprogramma over hoe sporten en bewegen sneller, hoger maar vooral ook gezonder kan wordt ingezet voor zowel voor top- als breedtesporters.

Upcoming Events