Te laat met inschrijven voor tentamen

Informatie over het aanmelden voor toetsen kun je elders op het studentportal vinden. Daar staat o.a. dat je je kunt aanmelden vanaf 8 weken tevoren t/m 14 kalenderdagen voor de tentamendag.
Tot en met 6 kalenderdagen voor de dag van het tentamen kun je je plaatsen op de wachtlijst.
Daarna kun je (bij on-campus toetsen) nog gebruik maken van de zogenaamde Last-minute procedure: je meldt je bij de tentamenzaal en kunt nog worden toegelaten als je op tijd komt, er nog plaats is en er nog een toets beschikbaar is.

Het aanmelden voor een toets is de eigen verantwoordelijkheid van de student.
Indien studenten aanmeldproblemen ervaren vanwege een fout bij de toets-administratie of door de examinator, dan hoort het probleem door de betrokken partijen opgelost te worden.

Betreft overmachtssituaties:
Omdat aanmelden 6 weken lang mogelijk is, kan er zelden sprake zijn van overmachtssituaties.
TU Delft biedt jaarlijks 2 tentamenkansen aan zodat studenten normaliter zonder studievertraging kunnen afstuderen. Tot een voldoende behaald is, zou een student iedere toets kans moeten benutten. Het is te verwachten dat elke student tijdens diens studie wel eens de trein mist, griep heeft of zich voor de verkeerde toets inschrijft. Voor dit soort omstandigheden dient de tweede tentamenkans als back-up.