Afleggen tentamen op aangepaste wijze

Standaard voorzieningen van de TU Delft
Heb je een functiebeperking en belemmert dit jouw studie? Via Horizon biedt de TU Delft standaardvoorzieningen om ervoor te zorgen dat je prettig en vlot kunt studeren, zoals extra toetstijd (10min/uur) en voorleessoftware. Daarnaast kun je bij Career & Counselling Services je aanmelden voor workshops op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en studievaardigheden.

Maatwerkvoorzieningen bij TBM
Het kan tijdens je studie voorkomen dat de standaardvoorzieningen niet (meer) toereikend zijn en dat je voorzieningen op maat nodig hebt die aansluiten op jouw functiebeperking. Deze voorzieningen kunnen bedoeld zijn voor het volgen van onderwijs of voor het deelnemen aan toetsing.

• Maatwerkvoorzieningen voor het volgen van onderwijs: Je kunt  een afspraak maken bij je studieadviseur om je persoonlijke omstandigheden en mogelijkheden voor maatwerkvoorziening te bespreken.
  • Maatwerkvoorzieningen voor het deelnemen aan toetsing: De examencommissie kan in uitzonderlijke gevallen individuele studenten met een functiebeperking toestemming geven om een toets op een aangepaste wijze af te leggen. Faciliteiten kunnen bestaan uit een op de individuele situatie afgestemde vorm of duur van het tentamen of practicum of het gebruik van praktische hulpmiddelen binnen de mogelijkheden van de faculteit.
  1. Omschrijf je verzoek en geef aan voor welke voorziening(en) je in aanmerking wilt komen. Geef ook aan hoe de gevraagde voorziening(en) jou gezien jouw situatie zullen helpen bij het studeren.
  2. Verzamel je bewijsstukken met betrekking tot jouw situatie (bijvoorbeeld een medische of psychologische verklaring).
  3. Indien je behoefte hebt aan ondersteuning bij het opstellen van je verzoek kun je contact opnemen met de studieadviseur.
  4. Je stuurt je verzoek naar de examencommissie (examencommissie-TBM@tudelft.nl).
    • In verband met de vertrouwelijkheid stuur je de bewijsstukken separaat aan de studieadviseur en je vermeldt dit ook in je verzoek aan de examencommissie.
    • De examencommissie zal dan bij de studieadviseur informeren of de bewijsstukken zijn ontvangen. Zo ja, dan zal de studieadviseur dat bevestigen.

LET OP:  Zorg ervoor dat je tijdig je aanvraag doet.