E-mail

Als je studeert bij de TU Delft, kun je gebruik maken van e-mail en agenda.

Wat is het?

  • Alle studenten hebben een TU Delft e-mailadres, een agenda en een mailbox.
  • De TU Delft zal formele communicatie over en rond je studie via dit mailadres versturen. Het is dus belangrijk dat je je mail op dit adres regelmatig leest. 
  • Elke student krijgt standaard een mailbox van 50 GB toegewezen
  • Stop je met studeren bij de TU Delft, dan kun je nog 3 maanden gebruik maken van je e-mailadres. Na 90 dagen wordt het NetID automatisch afgesloten en is de data en de mail niet meer toegankelijk. Daarna worden data en mail verwijderd.

Hoe werkt het?

  • Maak gebruik van de Outlook desktop app. Zie de handleidingen voor het instellen van Outlook
  • Webmail is beschikbaar via outlook.office.com als je Exchange Online gebruikt. Als je mailbox nog niet gemigreerd is, gebruik dan webmail.tudelft.nl.
  • TU Delft gebruikt Outlook als de standaard mailclient voor Windows en Apple. Voor Linux is het Evolution. Het is niet (langer) mogelijk je mailbox te bereiken via het IMAP protocol. Dit protocol is verouderd en voldoet niet aan de TU Delft security eisen.
  • Automatisch doorsturen van e-mail is niet toegestaan
  • De toegang tot TU Delft e-mail is beveiligd met Multi-Factor Authenticatie (MFA). Bekijk hier de handleiding voor het instellen van MFA en het gebruik van de Authenticator app.
  • Het is niet toegestaan om .pst bestanden op te slaan in OneDrive. Bekijk de handleiding on online je mail te archiveren

Leveringsvoorwaarden

  • Voor ondersteuning kun je een melding aanmaken in het Self Service Portal of kun je terecht bij het Servicepunt in je gebouw.
  • Gebruik e-mail niet als opslagplaats. Zie de Security en Privacy pagina van de TU Delft voor informatie over hoe je veilig met je e-mail om kunt gaan.