TU Delft minors voor externe studenten

Studeer je aan een universiteit in Leiden of Rotterdam? Kijk dan voor meer informatie op de pagina voor Leidse en Rotterdamse studenten.

Hier vind je nieuwe informatie voor studiejaar 2024-2025

Ben je een student van een andere Nederlandse of buitenlandse onderwijsinstelling en wil je een minor doen bij de Technische Universiteit Delft? Op deze pagina vind je informatie over onder andere het inschrijf- en aanmeldproces en andere praktische zaken.

De TU Delft biedt jaarlijks meer dan 50 thematische minors aan. Deze worden allemaal aangeboden in het eerste semester. In het tweede semester biedt de TU Delft geen minors aan. De minors kunnen zowel verbredend als verdiepend zijn op jouw studie. De periode waarin jij je kunt aanmelden kan verschillen. Kijk dus goed wanneer jij je kunt aanmelden.

Een aanmelding op een thematische minor in Delft betekent nog niet dat je daadwerkelijk ook mag deelnemen. Elke externe student wordt individueel beoordeeld op toelaatbaarheid en pas geplaatst na sluiting van de reguliere aanmeldperiodes voor TU Delft studenten, maar alleen als er dan nog plek beschikbaar is.

Zorg ervoor dat jij, als externe student, een (minor)studentinschrijving regelt bij TU Delft (via Studielink), voordat jij je aanmeldt voor een minor in Delft.

1. Login op Studielink.

2. Kies bij 'Kies je studie' de minoropleiding die de minor van je keuze en doorloop alle stappen. In het minoropleidingen overzicht vind je welke opleiding bij welke minor hoort.

3. Nadat je de stappen hebt doorlopen ontvang je een email met je studentnummer.
    Dit studentnummer heb je nodig om je aan te melden voor de minor van je keuze (stap 2).

Nadat jij je (minor)student inschrijving via Studielink hebt geregeld, vul je het online formulier voor je minoraanmelding in, dat hier beschikbaar is gedurende de aanmeldperiodes.

Na sluiting van deze aanmeldperiodes kom je niet meer in aanmerking voor een minor bij TU Delft.

*per thematische minor is in het aanbod aangegeven wanneer de aanmeldperiode is. Alle 15 EC thematische minors van de faculteit Bouwkunde worden voor externe studenten beschouwd als selectieminor (2-15 April). De uitslag over een eventuele plaatsing zul je voor deze thematische minors uiterlijk eind juni te horen krijgen.

Voor 15EC minors van de faculteit Bouwkunde kun jij je alleen aanmelden in april. Bekijk hier alle aanmelddata.

Nadat je eenmaal je Studielink inschrijving en aanmelding voor een thematische minor bij de TU Delft hebt gedaan, zul je moeten wachten tot deze beoordeeld wordt op toelaatbaarheid. Dit zal na sluiting van de aanmeldperiode plaatsvinden. De inhoudelijke beoordeling wordt door de minorcoördinator gedaan.

Als blijkt dat je toelaatbaar bent, wordt dit door de minorcoördinator doorgegeven aan de centrale minoradministratie, waarna je vervolgens na afloop van alle reguliere aanmeldperiodes definitief wordt ingeschreven of uitgeschreven.

Het aantal plaatsen voor externe studenten is zeer beperkt en de uitslag is pas laat bekend.

We raden je daarom aan om vooraf een alternatief achter de hand te hebben bij je eigen onderwijsinstelling.

Heb je na het lezen van bovenstaande aanmeldings- en plaatsingsprocedure nog vragen? Kijk dan eerst bij onze veelgestelde vragen

Voor inhoudelijke vragen over de thematische minor van jouw voorkeur kun je contact op met de betreffende minorcoördinator.