Tips om gezond te blijven tijdens op afstand studeren:

 

# 1: Ritme

Maak een dag- en weekplanning en houd je aan deze planning. Ga elke dag op tijd je bed uit en kleed je aan. Maak een dagplanning met een duidelijke indeling van je studie en vrije tijd. 

# 2: Doelen stellen

Stel realistische doelen en vergeet vooral niet regelmatig tussendoor te pauzeren en te bewegen. Richtlijn: 45 minuten studeren, 15 minuten pauze. 

#3: Switch tussen studeren en ontspannen

Ben je klaar met studeren? Ruim je studiespullen op en sluit je computer af zodat je het ook echt even achter je kunt laten.

#4: Blijf in beweging

Als je thuis studeert, zit je meer en beweeg je minder. Zorg voor voldoende afwisseling tussen de taken die je doet. Neem regelmatig een pauze en af en toe naar buiten voor een frisse neus, zeker als je je gespannen voelt. 

#5: Heb je vragen?

Heb je studiegerelateerde vragen? Of voel je je soms eenzaam nu je alleen thuiszit? Voor een luisterend oor kun je terecht bij de studieadviseur van je eigen faculteit die telefonisch of via Skype bereikbaar is. Daarnaast is er ook een online aanbod: www.tudelft.nl/gezondeboel.

#6: Tot slot: Denk aan je sociale activiteiten

Lid worden van een vereniging is bijvoorbeeld een goede manier om mensen te leren kennen met dezelfde belangstelling, jezelf te ontplooien en mee te doen met activiteiten.