07 juni 2022

Donatie van nabestaanden

02 juni 2022

Jan-Maarten Geertman Alumnus van het Jaar 2022

Jan-Maarten Geertman, director net zero production bij Heineken, is verkozen tot TU Delft Alumnus van het Jaar 2022.

31 mei 2022

55 Founders TU Delft Excellence Fund

30 mei 2022

In Memoriam Wouter “Mickey” Huibregtsen

19 april 2022

TU Delft intensiveert onderzoek drijvende windturbines

Als het aan de Europese Commissie ligt, is alle gebruikte energie in 2050 afkomstig uit duurzame bronnen. Maar om dit doel te kunnen halen, moet er – op grote schaal – gebruik worden gemaakt van drijvende windturbines, stelt Axelle Viré, windexpert aan de TU Delft. ‘Hoewel de techniek momenteel nog in de kinderschoenen staat, is de potentie enorm,’ legt Viré uit. ‘En om die potentie te verzilveren, lanceert de TU Delft het Floating Renewables Lab: een labfaciliteit die alle elementen uit de drijvende windturbineketen en andere offshore hernieuwbare energiebronnen, met behulp van numerieke modellen en AI, aan elkaar knoopt.’

11 april 2022

Wittebroodsweken voor nieuwe directeur Jasper Peterich

De energietransitie wordt het meest tastbaar in woonwijken, waar de uitdagingen groot zijn. Op The Green Village – het fieldlab voor duurzame innovatie op TU Delft Campus – start vrijdag 14 januari een uniek project dat de energietransitie in de gebouwde omgeving moet gaan versnellen: het 24/7 Energy Lab.

10 januari 2022

TU Delft bouwt lokaal, CO2-vrij energiesysteem voor gebouwde omgeving

18 november 2021

Tech for Health | Hartelijk dank!

Tech for Health | Betere zorg dankzij Delftse technologie. Met deze campagne vroeg de universiteit aandacht voor onderzoek in Delft dat bijdraagt aan het verbeteren en toekomstbestendig maken van de Nederlandse gezondheidszorg. Ruim 1050 alumni deden een financiële bijdrage!

11 november 2021

Zhuo-ming Shia: TU Delft Best Graduate

Vandaag, 11 november, organiseerde het Universiteitsfonds Delft de TU Delft Best Graduate Award Ceremony. Acht beste afstudeerders van de TU Delft presenteerden online hun excellente afstudeerscriptie. De prestigieuze titel TU Delft Best Graduate 2021 ging naar ir. Zhuo-ming Shia, afgestudeerd aan de Faculteit Bouwkunde.

29 oktober 2021

Een beter milieu vanuit je luie stoel

Een modulaire stoel gemaakt van blokken waarin CO2 zit opgeslagen en die je kunt ombouwen tot andere meubels. Met zijn bijzondere ontwerp Unito wil Riel Bessai, onlangs afgestudeerd aan de faculteit Industrieel Ontwerpen, bovenal een verhaal vertellen. ‘Met mijn stoel maak ik het wereldwijde CO2-probleem tastbaar en hoop ik mensen aan te zetten om op een andere manier naar onze consumptiemaatschappij te kijken.’