Peter Paul Peterich PhD scholarship

Ben jij een master student van het Delft Institute of Applied mathematics (DIAM) en je aan het voorbereiden op
een promotie onderzoek aan de TU Delft? Schrijf je nu in voor de Peter Paul Peterich PhD scholarship en win
funding voor jouw onderzoeksproject.

Voor wie?

Studenten die het masterprogramma van het Delft Institute of Applied Mathematics (DIAM) volgen
en hun promotie onderzoek aan de TU Delft aan het voorbereiden zijn.

Inschrijvingsvoorwaarden

• Je hebt je bachelor degree programme cum laude afgerond volgens de TU Delft standaard
  • Je hebt het eerste jaar van de master opleiding nominaal afgerond;
  • Je bent ingeschreven voor het tweede jaar van de master opleiding Applied Mathematics aan de TU Delft.

Aanmeldingsproces

Aanmelden kan door een email te sturen naar prof.dr. G. Jongbloed via g.jongbloed@tudelft.nl met daarin het volgende:

• Onderzoeksvoorstelvoorstel voor een promotietraject inclusief een tijdsplanning;
  • Motivatiebrief;
  • Aanbevelingsbrief van de beoogde promotor;
  • Cijferlijst van je BSc
  • Cijferlijst van je MSc

Let op: Aanmelden kan tot 31 januari 2019

Jury en beoordeling

DIAM beoordeelt alle inzendingen. De genomineerde kandidaten en de keuze voor de uiteindelijk
winnaar worden beschreven in een samenvattend juryrapport. Contactpersoon is prof.dr. G. Jongbloed via
G.Jongbloed@tudelft.nl

Planning

• 31 januari 2020: Deadline inleveren voorstel
  • 1 maart 2020: Bekendmaking ontvanger Peter Paul Peterich Beurs

Tijdens PhD

• De winnaar kan het promotie onderzoeksproject uitvoeren aan de TU Delft
  • Aan het einde van het eerste jaar wordt de PhD student geevalueerd om te bepalen of het onderzoeksproject wordt gecontinueerd.
  • Ieder jaar rapporteert de PhD student aan het Peter Paul Peterich Fonds.

Over het Peter Paul Peterich Fonds

Het Peter Paul Peterich Fonds beheert het legaat van Mr. Peter Paul Peterich – verzamelaar, dichter en mecenas (1933 – 2000). Naast de culturele sector in Nederland, met name de Nederlandse poëzie, steunt de Stichting onafhankelijke wetenschappelijk onderwijs en onderzoek. De Raad van bestuur van het Peter Paul Peterich Fonds definieert wiskunde als de meest poëtische van alle wetenschappen. Financiële steun te verlenen aan een promovendus ‘met voortreffelijke kwaliteiten’ in toegepaste wiskunde, is een van de belangrijke ambities van het Peter Paul Peterich Fonds. Het Universiteitsfonds Delft helpt mee deze ambitie te realiseren.