Laatste nieuws

283 resultaten
rss
19 april 2018

Groen en Gemak onder een dak: verminder de gedoe factor

Ondanks de moeite die publieke en private instanties doen om huishoudens te verleiden tot groen gedrag, blijven investeringen achter. Een reden hiervoor is dat de meeste prikkels van technische of financiële aard zijn, terwijl vooral psychologische factoren een grote rol lijken te spelen bij het nemen van groene maatregelen. Een belangrijke psychologische belemmering is bijvoorbeeld dat mensen opzien tegen het gedoe dat gepaard gaat met een groene maatregel. Deze ‘gedoe-factor’ is de focus van dit onderzoek. Het wegnemen of verminderen van de gedoe-factor, is mogelijk een effectief middel om huishoudens te verleiden of ‘nudgen’ tot het nemen van groene maatregelen.

18 april 2018

Virginia Dignum in VPRO series ‘Mind of the Universe’

Virginia Dignum is one of the scientists who appears in the VPRO series ‘Mind of the Universe online learning experience’ that has been developed by the three universities Leiden, Delft, Erasmus Rotterdam (LDE).

16 april 2018

4TU research programme DeSIRE receives 4,5 million euro funding

The newly established 4TU Centre on Resilience Engineering received funding for a research programme to design Systems for Informed Resilience Engineering (DeSIRE). A changing climate and growing population in a world that is more and more interconnected, make societies vulnerable to incidents, disasters and prolonged stress. We need resilient systems in society to deal with challenges such as climate change, migration, the energy transition and disruptive shocks such as hurricanes and floods.

10 april 2018

Technology, Management & Policy Consortium meeting on 18 June

Our faculty is proud to host the Technology, Management & Policy (TMP) Graduate Consortium 2018 annual meeting. This year the meeting will be held on June 18 and 19 at the TU Delft campus in The Hague. There will also be social activities on Sunday, June 17.

09 april 2018

2.5 million euro ERC grant for Ibo van de Poel to research design for changing values

The European Research Council has awarded an ERC Advanced Grant to TPM professor Ibo van de Poel. In the coming five years, he and his research team will develop a philosophical theory of value change that can be used to improve the ability of complex sociotechnical systems such as gas infrastructure, blockchains, energy grids and self-driving cars to adapt to changing values.

26 maart 2018

Saving the life of medical ethics in the age of AI and big data

Jeroen van den Hoven spoke per video at the 2018 WHO Global Summit on Bioethics, Sustainable Development and Societies (Dakar, Senegal, 22-24 March 2018).

21 maart 2018

Daniel Scholten member of high-level Research Panel IRENA

Daniel Scholten will serve as a member of the interdisciplinary Research Panel that supports the Global Commission on the Geopolitics of Energy Transformation of the International Renewable Energy Agency (IRENA). He is considered an expert in the field, having pioneered the topic of the geopolitics of renewables over the last years, and will support the Commission via research inputs and analyses. Dr. Scholten will cooperate with scholars from Harvard, Columbia, NUPI, Colorado, Boston, and Berlin.

20 maart 2018

Prestigious invitation for Marjolijn Haasnoot

Marjolijn Haasnoot of the section Policy Analysis at TPM and Deltares will acts as lead-author in the Sixth Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) Assessment cycle.

20 maart 2018

TIL student Daphne van den Hurk wins ‘Ward Vleugels Q-Park Thesis Award 2017’

At the Thought Leader Event, an event about parking and mobility, Daphne van den Hurk has won the shared 1st prize of the ‘Ward Vleugels Q-Park Thesis Award 2017’.

15 maart 2018

Scholen als Energieambassade in de wijk: living labs en energy challenges

Scholen kunnen een belangrijke rol spelen in het versnellen van de energietransitie. Het concept is eenvoudig: in een integrale aanpak wordt het onderwijs verrijkt met onderwerpen als duurzaamheid, energiebesparing en het ontwikkelen van ’21st century skills’. De leerlingen worden actief in het verduurzamen van hun school en van de wijk eromheen.