Publicaties

2007

 

...

2006

 

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2006). Twee weten meer dan één: samen schrijven in een wiki. Tekst[blad] 12 (4). (pdf-bestand volgt)

Haan, Corrie de, Bas Andeweg & Wim Blokzijl (2006). Jullie zijn kanjers! Het effect van vleitechnieken op verschillende publieksgroepen in informatieve presentaties. In: Hans Hoeken, Berna Hendriks & Peter Jan Schellens (red.). Studies in taalbeheersing 2 . Assen: Van Gorcum. (pdf-bestand volgt)

Blokzijl, Wim & Bas Andeweg (2006). De effectiviteit van tekstdia's vergeleken met die van visualiseringen in mondelinge presentaties. Tijdschrift voor Taalbeheersing 28 (2). (pdf-bestand volgt)

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2006). Schrijven voor zappers en zoekers. Schrijfadviezen voor het web. Tekst[blad] 12 (1). (pdf-bestand volgt)

Blokzijl, Wim & Bas Andeweg (2006). The effectiveness of visualisations compared to text slides in lectures. SEFI 2006 Proceedings. ISBN 978-91-631-8387-4.

Haan, Corrie de, Bas Andeweg & Wim Blokzijl (2006). Who's the best? Effectiveness of ingratiation techniques in speeches for different target groups. SEFI 2006 Proceedings. ISBN 978-91-631-8387-4.

2005

 

Haan, Corrie de, Bas Andeweg & Wim Blokzijl (2005). You're the best: Ingratiation techniques in informative presentations.SEFI 2005 Proceedings. ISBN 975-429-236-1.

Blokzijl, Wim & Bas Andeweg (2005). The effects of text slide format and presentational quality on learning in college lectures.2005 IEEE International Professional Communication Conference Proceedings. ISBN 0-7803-9028-8.

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2005). Gezocht: krokodil frontaal en volledig, met de bek open. Plaatjes zoeken op het web.Tekst[blad] 11 (3).

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2005). 'Kies een andere formulering'. De stijl- en grammaticacontrole van Word.Tekst[blad] 11 (1).

2004

 

Blokzijl, Wim (2004). Goden in hun eigen universa. De Nederlandstalige weblogcultuur.Tekst[blad] 10 (4).

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2004). Het web van de taalbeheerser. Een analyse van websites van taalbeheersers.Tekst[blad] 10 (3).

Blokzijl, Wim & Roos Naeff (2004). The Instructor as Stagehand: Dutch Student Responses to PowerPoint.Business Communication Quarterly 67 (1).(Een bewerkte vertaling van 'Het publiek kijkt zijn ogen kapot'.)

2003

 

Blokzijl, Wim & Bas Andeweg (2003). De effectiviteit van tekstdia’s bij presentaties. In: Luuk van Waes, Pol Cuvelier, Geert Jacobs & Isabelle de Ridder (red.). Studies in taalbeheersing 1 . Assen: Van Gorcum.

Blokzijl, Wim (2003). Leren schrijven via internet. Digitale schrijfcentra van universiteiten.Onze Taal 72 (10).

Blokzijl, Wim & Bas Andeweg (2003). Het web van de tekstschrijver. Een klassieke analyse van homepages.Tekst[blad] 9 (3).

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2003). Het recht op kopiëren. Tekst[blad] 9 (1).

Naeff, Roos & Wim Blokzijl (2003). Ambtenaren leren schrijven. Initiatieven voor helder taalgebruik bij gemeenten.Onze Taal 72 (1).

2001

 

Blokzijl, Wim & Roos Naeff (2001). Zoevende zinnen en vliegende vlakken. Adviezen voor PowerPointpresentaties.Onze Taal 70 (12).

Andeweg, Bas & Wim Blokzijl (2001). Betrouwbare informatie zoeken op het web. Tekst[blad] 7 (3).

Blokzijl, Wim & Roos Naeff (2001). Het publiek kijkt zijn ogen kapot. Een onderzoek naar publiekswaardering voor PowerPoint.Tekst[blad] 7 (2).

Blokzijl, Wim (2001). Ik zal het kort houden... Tijdsoverschrijding bij voordrachten.Onze Taal 70 (1).

1999

 

Blokzijl, Wim (1999). Duopresentatie. Vraagbaak Speech en Presentatie 14 (maart).