13 mei 2021

Paper gepubliceerd in PLoS ONE over "The Big Participatory Value Evaluation" door Niek Mouter, José Ignacio Hernández en Anatol Itten

Op 6 Mei is de paper gepubliceerd in PLOS One over hoe een PVE verschilt van andere participatieve methoden en methoden voor het uitlokken van voorkeur, de resultaten en de ervaring van deelnemers van PWE.

15 april 2021

Tweede paper gepubliceerd over inzetten van PWE voor effectieve participatie

Onlangs is een paper gepubliceerd over de mogelijkheid van het inzetten van PWE voor effectieve participatie. Niek Mouter, Ruth Shortall, Shannon Spruit en Anatol Itten onderzochten dit aan de hand van een PWE over de energietransitie van Utrecht.

07 april 2021

Webinar: Raadplegen van burgers in de energietransitie

Op 21 April, van 15:30 tot 17:00 wordt er een webinar over de energietransitie gehouden. De energietransitie raakt iedereen. Daarom is het belangrijk te weten wat de voorkeuren van de omwonenden zijn. In dit Webinar presenteren we twee recente voorbeelden die een verschil maakten met de nieuwe raadplegingsmethode participatieve waarde evaluatie (PWE).

03 maart 2021

Onderzoekers geven alle Nederlanders de kans om mee te denken over klimaatbeleid

Wat denkt de Nederlandse samenleving over het Nederlandse klimaatbeleid? Onderzoekers van de TU Delft en de Universiteit Utrecht stellen duizenden Nederlanders in staat om hierover mee te denken.

09 februari 2021

Gezocht: Student-assistent Participatieve Waarde Evaluatie

Vind je het leuk om de nieuwe methode PWE op de kaart te zetten? Ben je geïnteresseerd in democratische vernieuwing en innovatieve beleidsanalyse? Wil je deel uitmaken van een groep onderzoekers van verschillende universiteiten en disciplines? En vind je het leuk om veelzijdig aan het werk te zijn? Solliciteer dan nu op deze bijbaan!