21 juli 2020

Samenhang tussen visies en voorkeuren in een PWE

Voorkeuren kunnen op verschillende manieren gemeten worden. Het is alleen onduidelijk in hoeverre de bevindingen van deze verschillende methodes met elkaar samenhangen. Elisa de Weerd, student van de Research Master Health Sciences aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, onderzocht tijdens haar stage bij het RIVM de relatie tussen twee methodes om voorkeuren te meten: Q-methodologie en Participatieve Waarde Evaluatie (PWE).

17 juli 2020

Kom jij PWE versterken? PhD positie Participatieve Waarde Evaluatie - Erasmus School of Health Policy & Management

Ben jij geïnteresseerd om een nieuwe, economische evaluatiemethode (PWE) te onderzoeken? En ben je benieuwd naar wat de toegevoegde waarde van deze methode kan zijn voor de gezondheidssector? Dan is bijgevoegde PhD positie misschien iets voor jou!

03 juli 2020

Onderzoek naar vaccinatiebereidheid en vaccinatiebeleidsvoorkeuren in Nederland

Momenteel wordt er druk gewerkt aan een vaccin tegen COVID-19. Om groepsimmuniteit te bereiken is een vaccinatiegraad van zo’n 75% nodig. Niek Mouter van TU Delft gaat samen met Erasmus Universiteit Rotterdam en Universiteit Maastricht onderzoeken of Nederlanders vaccinatiebereid zijn en wat hun voorkeuren zijn voor beleid om vaccinatiebereidheid bij de bevolking te stimuleren.

25 juni 2020

PWE raadpleging informeert advies van inwoners aan gemeenteraad Súdwest-Fryslân

Woensdagavond 24 juni heeft een door corona-maatregelen kleine afvaardiging van inwoners een advies aangeboden over toekomstig energiebeleid aan de gemeenteraad van Súdwest-Fryslân. Dit advies getiteld ‘De energietransitie als ‘samenbeschikking’ van gemeente en Mienskip’ is het resultaat van een burgerparticipatietraject van het Nederlands Platform voor Burgerparticipatie in Overheidsbeleid wat al in februari van dit jaar is ingezet.

27 mei 2020

Onderwijs en PWE

Er wordt veel onderzoek gedaan om PWE door te ontwikkelen en de methode wordt toegepast door verschillende overheden. Daarnaast speelt PWE een steeds grotere rol in het onderwijs. Afstudeerders van verschillende faculteiten gebruiken PWE als methode in hun afstudeeronderzoek.