28 februari 2020

De toekomst van Energie in Súdwest-Fryslân

De gemeente Súdwest-Fryslân heeft verschillende visies over de rol van energie in de toekomst. Bij het maken van plannen omtrent energie willen zij graag advies van bewoners. Om de verschillende opties van energie in Súdwest-Fryslân te evalueren, gaan zij met de TU Delft een Participatieve Waarde Evaluatie (PWE) doen. PWE is een goede methode voor de gemeente om meer inzichten te krijgen over preferenties van burgers in de energietransitie.

20 februari 2020

Op 16 maart presenteren wij de resultaten van de PWE Warmte Transitie Utrecht

Eind 2019 zijn 550 Utrechters door middel van een Participatieve Waarde Evaluatie (PWE) in staat gesteld om een advies te geven over de Transitievisie Warmte van de gemeente Utrecht. Dit is de eerste PWE die is uitgevoerd voor de warmtetransitie. Op maandag 16 maart worden hiervan de resultaten gepresenteerd, en daar kun jij bij zijn.

14 februari 2020

Start thesis cirkel PWE

Aankomende maandag 17 februari start de eerste thesis cirkel van Participatie Waarde Evaluatie (PWE). Masterstudenten van de faculteiten Techniek, Bestuur & Management en Civiele Techniek bespreken hierin hun afstudeerproject, waarin zij allemaal onderzoek doen naar PWE. Twee van deze studenten zijn Sem Nouws en Tom Heijnen. Beide doen onderzoek naar PWE als evaluatietool en vertellen kort waar hun onderzoek over gaat.

07 februari 2020

Blog Shannon Spruit op platform LEO: “Weg van de grijzewittemannenparticipatie”

Participatiebijeenkomsten zijn vaak niet laagdrempelig genoeg voor burgers, maar worden veelal bezocht door grijze, witte mannen. De oplossing hiervoor is de Participatieve Waarde Evaluatie, waarbij burgers op een laagdrempelige manier een advies kunnen geven over een vraagstuk van een overheid.