20 maart 2024

Jack Pronk receives the 2024 Novozymes Prize

12 februari 2024

Robuust reactorontwerp om de productie van biomoleculen te vereenvoudigen

TU Delft en Delft Advanced Biorenewables (DAB) zijn bezig met de lange termijnontwikkeling van een goedkope en robuuste geïntegreerde bioreactor speciaal voor de productie van biobrandstofprecursoren en chemische en andere bouwstenen die een gemeenschappelijk 'olieachtig' gedrag hebben van niet mengbaar zijn met waterige fasen zoals fermentatiebouillon. Het onderzoek van Rita da Costa Basto richtte zich op de belangrijke elementen van het geïntegreerde productieproces van koolwaterstoffen via de fermentatieve route zoals coalescentie en fasescheiding. Zij promoveerde op dit onderwerp op donderdag 11 januari 2024 in Delft.

09 november 2023

Are Sustainability & Safety Incompatible?

In the world of biotechnology, safety and sustainability might sometimes be at odds. When conflicts arise, decision-makers must carefully weigh the trade-offs. According to two TU Delft professors, safety and sustainability need to go hand in hand.

07 november 2023

Veilige, voordelige, donorloze rode bloedcellen

Het produceren van gekweekte rode bloedcellen (cultured Red Blood Cells; cRBCs) biedt mogelijk een onuitputtelijke bron cellen waarmee aan de groeiende behoefte voor bloedtransfusies kan worden voldaan.

25 juli 2023

Naar het buitenland: Rubicon-beurs voor Aafke van Aalst

Promovendus Aafke van Aalst heeft van NWO een Rubicon-beurs ontvangen, waarmee zij voor twee jaar lang onderzoekservaring op mag doen bij een buitenlandse topinstelling. De felbegeerde financiering is in totaal aan 15 jonge, veelbelovende wetenschappers toegekend.

13 juli 2023

Diploma-uitreiking van 500ste Engineering Doctorate

De faculteit Technische Natuurwetenschappen vierde een mijlpaal van de 500ste Engineering Doctorate (EngD) diploma-uitreiking op 9 juni 2023. Veertien nieuwe EngD's hebben hun ontwerpstage met succes afgerond. Samen met alle voorgangers hebben sinds 1991 in totaal 512 EngD'ers hun diploma behaald.

27 juni 2023

Prijs voor duurzaam ontwikkelen rozengeur

Duurzame rozengeur die we op grote schaal kunnen produceren. Tobias Fecker werkte deze visie uit in zijn thesis, die hij uitvoerde in een samenwerking van het Institute of Biology Leiden met de TU Delft. Hij wint de vierde editie van de Krijn Rietveld Memorial Innovation award.

13 april 2023

100e afvalzuiveringsinstallatie met Nereda-technologie van de TU Delft gebouwd in Florida

Vijfentwintig jaar nadat de bekroonde Nereda®-technologie is uitgevonden in het lab van Mark van Loosdrecht van de TU Delft wordt nu de 100e afvalzuiveringsinstallatie met Nereda® in Florida opgeleverd. De installaties staan inmiddels over de hele wereld, van Brazilië tot Zweden en van Zuid-Afrika tot de Verenigde Staten.

22 maart 2023

Hoe innovatieve eiwitten een revolutie ontketenen

Nederland heeft alles in huis om een revolutie te ontketenen op het gebied van vleesvervangers en kweekvlees, met baanbrekende patenten, toonaangevende startups, sterk wetenschappelijk onderzoek en de aanwezigheid van industriële giganten als DSM. Maar de regelgeving op het gebied van kweekvlees blijft achter en veelbelovende startups vertrekken naar het buitenland. Dreigt ons land achterop te raken?

21 december 2022

BEI Best MSc Graduate 2022: Raman van Wee!