12 juli 2018

KWF protononderzoek voor Holland PTC

Zoltán Perkó (Radiation, Science & Technology) heeft samen met Mischa Hoogeman (projectleider Erasmus MC) en Martijn Eenink (Holland Protonen Therapie Centrum) een KWF-onderzoeksproject met de naam PEARL toegekend gekregen (PrEcision of proton therapy increased by Advanced Robustness analysis).

18 juni 2018

OYSTER year report 2017

The OYSTER programme (Optimized Yield - for Science, Technology and Education - of Radiation) will enable educational, scientific and societal challenges in the fields of materials, health and energy to be better addressed.

07 juni 2018

Data Mining in Engineering Summer School

Between 21 May and 1 June 2018 RID hosted the first ‘Joint Purdue University – TU Delft Data Mining in Engineering Summer School’.

21 maart 2018

Mysterie superieure Leeuwenhoek-microscoop na 350 jaar opgelost

Onderzoekers van de TU Delft en Rijksmuseum Boerhaave hebben een eeuwenoud raadsel rond de microscopen van Antoni van Leeuwenhoek opgelost.

23 februari 2018

Marnix Wagemaker krijgt Vici voor batterijenonderzoek

Dr. ir. Marnix Wagemaker heeft een Vici-beurs van NWO in de wacht gesleept. Hij krijgt deze beurs van 1,5 miljoen euro, met daarbovenop 250.000 euro van betrokken bedrijven, om onderzoek te doen naar de werking van batterijen. Wagemaker wil onder meer achterhalen waarom de bereikte opslagcapaciteit van de huidige generatie batterijen achterblijft bij de capaciteit die theoretisch haalbaar moet zijn.

25 januari 2018

Hoogste punt CNS-koelgebouw bij RID

Op dinsdag 23 januari vierde het Reactor Instituut Delft (RID) het hoogste punt van het CNS-koelgebouw.