Nieuws

134 resultaten

14 februari 2023

Bert van Wee bij EenVandaag over vervoersarmoede

Bert van Wee bij EenVandaag over vervoersarmoede

Bert van Wee geeft aan dat vervoersarmoede niet toeneemt door een korting op benzine of diesel maar wel als het reizen per OV duurder wordt. Zeker als het gaat om mensen met een laag inkomen die afhankelijk zijn van het OV. Hoewel de compensatie van automobilisten los staat van vervoersarmoede klopt de stelling wel omdat de prijzen in het OV zijn gestegen.

13 februari 2023

Wijnand Veeneman in Brabants Dagblad over onrendabele buslijnen

Wijnand Veeneman in Brabants Dagblad over onrendabele buslijnen

Extra subsidie geven aan onrendabele lijnen in de provincie Noord-Brabant is niet de belangrijkste oplossing om de regio’s leefbaarder te maken. "Wil je mensen terughalen naar het openbaar vervoer, dan moeten ze op lange termijn zekerheid krijgen over dat vervoer en dat lukt in de regio slechtā€, zegt Wijnand Veeneman van TU Delft.

09 februari 2023

Bert van Wee in het AD over verbreding A27

Bert van Wee in het AD over verbreding A27

Kansrijk of kansloos? Gaan stad en provincie Utrecht honderden bomen redden in Amelisweerd met hun alternatief voor verbreding van de snelweg A27? Deskundigen zien kansen. Bert van Wee noemt de pijlers van het alternatief logisch.

24 januari 2023

Bert van Wee in diverse media over verkoop elektrische auto's

Bert van Wee in diverse media over verkoop elektrische auto's

Het aantal elektrische auto’s in Nederland stijgt relatief snel. Ruim een kwart van de nieuwe auto’s die particulieren afgelopen jaar kochten, reed volledig op stroom. Een jaar eerder was dat nog 11 procent, meldt branchevereniging RAI Vereniging. Daarmee doet Nederland het in Europees verband goed, zegt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft.

18 januari 2023

Bert van Wee bij EenVandaag over betaalbaarheid tweedehands elektrische auto

Bert van Wee bij EenVandaag over betaalbaarheid tweedehands elektrische auto

Wie zoekt naar een goedkope, tweedehands auto denkt in Nederland waarschijnlijk niet meteen aan een elektrische model. De meeste modellen zijn namelijk nog behoorlijk duur. Zo blijft duurzaam rijden voor mensen met een laag inkomen heel lastig. "Als de nieuwverkopen goed op gang komen, dan heb je na verloop van tijd ook steeds meer tweedehands auto's die elektrisch zijn." zegt Bert van Wee bij EenVandaag.