152 resultaten

01 augustus 2023

Bert van Wee op Radio 1 - dit is de dag

Hoogleraar Transportbeleid Bert van Wee spreekt over een mogelijke oplossing voor de overvolle treinen: laat studenten buiten de spits reizen, dat scheelt een flink aantal reizigers.

31 juli 2023

Bert van Wee in DIT over Studenten en het openbaar vervoer

Hoogleraar Transportbeleid Bert van Wee van de TU Delft oppert een idee voor het capaciteitsprobleem bij de NS: het weren van studenten uit de spits.

31 juli 2023

Bert van Wee in Trouw over Treinreizen en de vakantieperiode

De internationale treinen zitten stampvol. Maar volgens Eurocommissaris Frans Timmermans kunnen spoorwegbedrijven wel degelijk nóg meer reizigers vervoeren.

12 juli 2023

Bert van Wee op BNR over treinen worden duurder in de spits

NS-baas Wouter Koolmees wil reizen in de spits flink duurder gaan maken. Buiten de spits moeten de tarieven juist omlaag, zodat reizigers vanzelf meer buiten de spits gaan reizen. Bert van Wee spreekt over de maatregelen.

04 juli 2023

Haven van Rotterdam kan efficiëntie verhogen door betere samenwerking tussen dienstverleners

Havens zijn drukker geworden dan ooit tevoren. De haven van Rotterdam wordt jaarlijks door ongeveer 30.000 zeeschepen aangedaan. Het accommoderen van meer schepen in kortere tijd staat bovenaan de agenda van veel havens. Het afhandelen van een bezoek aan de haven is echter complex omdat er meerdere dienstverleners bij betrokken zijn. Promovenda Shahrzad Nikghadam van de TU Delft toonde aan dat het verbeteren van de samenwerking tussen dienstverleners gunstig is voor alle samenwerkende partijen en kan leiden tot een vermindering van de wachttijden met 20%.