Nieuws

134 resultaten

17 mei 2022

Bert van Wee bij NOS Journaal over kwetsbaarheid van Nederlandse transportinfrastructuur

Bert van Wee bij NOS Journaal over kwetsbaarheid van Nederlandse transportinfrastructuur

De Ketheltunnel in de A4 bij Delft was vanwege ziek personeel een paar uur dicht. "We zijn in Nederland wel kwetsbaar. We hebben een van de beste transportinfrastructuren ter wereld, mara in de randstad wordt die infrastructuur heel intensief gebruikt. Als er wat fout gaat, hebben veel mensen er last van." Bert van Wee.Ā 

11 mei 2022

Bert van Wee bij Radio 1 over e-bikes en invloed op reisgedrag

Bert van Wee bij Radio 1 over e-bikes en invloed op reisgedrag

Moeten we ons als Nederlanders schamen dat we zoveel gebruik maken van deze snelle fiets? Bert van Wee vertelt bij Radio 1 over e-bikegebruik en de invloed daarvan op ons reisgedrag.

22 maart 2022

Bert van Wee in Noordhollands Dagblad over autoloze zondag om oliecrisis het hoofd te bieden

Bert van Wee in Noordhollands Dagblad over autoloze zondag om oliecrisis het hoofd te bieden

Volgens Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft, zou een autoloze zondag in grote steden effect hebben. ā€žZeker als het om een langere periode gaat. Een paar zondagen zetten geen zoden aan de dijk, maar over een langere periode wel.ā€

28 april 2021

Serge Hoogendoorn nieuw lid KNAW

Serge Hoogendoorn nieuw lid KNAW

Serge Hoogendoorn wordt op 13 september geïnstalleerd als KNAW lid. De KNAW heeft drieëntwintig nieuwe leden gekozen, waaronder drie buitenlandse. Leden van de KNAW, vooraanstaande wetenschappers uit alle disciplines, worden gekozen op grond van hun wetenschappelijke prestaties. De KNAW telt circa vijfhonderdvijftig leden. Een lidmaatschap is voor het leven.

20 oktober 2020

DIMI Stories: Op het water is nog ruimte! door Prof. Rudy Negenborn

DIMI Stories: Op het water is nog ruimte! door Prof. Rudy Negenborn

Goederentransport over water kost minder geld en energie dan over de weg en er is meer ruimte dan op de toch al volle wegen. Als we eerst een paar notoire bottlenecks oplossen, zoals containerschepen die niet volgeladen zijn, suboptimale navigatie van schepen of file bij de overvolle sluizen, kunnen we daar ten volle gebruik van maken.