Nieuws

147 resultaten

11 juni 2020

Openbaar vervoer en deelmobiliteit in en na de coronacrisis

Openbaar vervoer en deelmobiliteit in en na de coronacrisis

Het openbaar vervoer is sinds de coronacrisis niet meer hetzelfde. De eerste uitdaging was om een veilige afstand te houden in de trein, tram, metro of bus en inmiddels wordt weer gedacht aan een (volledige) heropening. Welke maatregelen zijn nodig en wat zal of kan een blijvende (gedrags)verandering zijn? En wat zal het effect zijn op deelmobiliteit en Mobility as a Service?

24 april 2020

TU Delft en NS onderzoeken gevolgen coronacrisis op reisgedrag

TU Delft en NS onderzoeken gevolgen coronacrisis op reisgedrag

TU Delft en NS starten 24 april een grootschalig onderzoek naar de gevolgen van de coronacrisis op het reisgedrag.

16 maart 2020

Miljoenen voor verbetering binnenvaart Rijn-Alpen corridor

Miljoenen voor verbetering binnenvaart Rijn-Alpen corridor

Containerschepen die niet vol geladen zijn, overvolle sluizen met schepen die lang moeten wachten, suboptimale navigatie van schepen op rivieren en vol beladen schepen die niet bestand zijn tegen een lage waterstand. Het zijn veel voorkomende problemen in de binnenvaart. Met een Europese subside van bijna 9 miljoen euro gaat het het Horizon 2020-programma ‘Novel inland waterway transport concepts for moving freight effectively’ (NOVIMOVE) onderzoek doen naar de verbetering van dit logistieke transportsysteem.

24 februari 2020

Verstoringen in het openbaar vervoer meten, voorspellen en beheersen

Verstoringen in het openbaar vervoer meten, voorspellen en beheersen

Verstoringen in het openbaar vervoer zijn aan de orde van de dag. Onderzoeker Menno Yap wil de verstoringen verhelpen en ontwikkelt een methode om de impact van verstoringen voor reizigers te verminderen. Op woensdag 26 februari promoveert hij aan de TU Delft.

09 februari 2020

Evacuation behavior analyzed using discrete choice theory

Evacuation behavior analyzed using discrete choice theory

In a combined research of the TU Delft and UC Berkeley the behavior of evacuees of Hurricane Irma was modelled and analyzed empirically using a variety of choice models, estimated on actual evacuation choice data.