147 resultaten

20 november 2023

Maarten Kroesen in Pointer over kinderen en e-bikes

De e-bike is hip. Hij is niet meer weg te denken van het fietspad en vooral sinds de komst van de fatbike fietsen ook steeds meer jonge kinderen erop. Wat betekent dit voor hun veiligheid en gezondheid? Moeten we ze beschermen tegen de risico's of ze er juist mee leren omgaan? Op het gebied van duurzaamheid heeft de e-bike potentieel wanneer kinderen van nu als volwassene kiezen om op een e-bike te rijden in plaats van een auto te gebruiken zegt Maarten Kroesen.

16 november 2023

Bert van Wee in RTL nieuws over boetelawines door scanauto's

Door controles van scanauto's kan een kleine vergissing met een parkeervergunning leiden tot een stortvloed aan parkeerboetes in een paar dagen tijd. Bert van Wee vindt het kwalijk dat gemeentes net zolang boetes kunnen uitschrijven totdat mensen zelf aan de bel trekken. "Het parkeersysteem ziet dit als een reeks overtredingen, terwijl de inwoner vaak maar één foutje heeft gemaakt", zegt hij. Volgens Van Wee zijn dit soort reflexen van gemeentes schadelijk voor het draagvlak voor parkeerbeleid.

16 november 2023

Bert van Wee in het AD over elektrische auto's

De verkoop van elektrische auto’s zakt in. Kopers twijfelen omdat over ruim een jaar ook voor deze wagens motorrijtuigenbelasting moet worden betaald. En het deflatiespook doemt op: waarom nu zo’n elektrische auto kopen als ze steeds goedkoper worden? Hoewel de prijzen van elektrische auto's aan het dalen zijn, vindt Bert van Wee, het te vroeg om meteen fiscale voordelen af te schaffen. Hij pleit voor een geleidelijke afbouw.

29 oktober 2023

Bert van Wee in AD over veiligheid van zelfrijdende auto's

Een robottaxi-dienst van het bedrijf Cruise, onderdeel van autoconcern General Motors, is in San Francisco verbannen van de straat na een ongeluk met een voetganger. Bert van Wee heeft begrip voor het besluit van de Amerikaanse autoriteiten.

29 oktober 2023

Wijnand Veeneman in de Volkskrant over overname Arriva door VS

De Duitse spoorgigant Deutsche Bahn verkoopt dochterbedrijf Arriva aan een Amerikaanse investeringsfirma.