Nieuws Menu openen Zoeken 152 resultaten Menu openen 12 december 2022 Bert van Wee in DR over verlaging maximum snelheid op snelwegen Verschillende Deense gemeenten gaan de snelheid op snelwegen verlagen. In Nederland is enkele jaren geleden besloten om de maximumsnelheid op de snelwegen overdag te verlagen. "Trek je de nadelen van de voordelen af, dan krijg je een positief effect van 525 miljoen euro (overeenkomend met bijna vier miljard kronen, red.) per jaar. Dus als de overheid het welzijn van de bevolking wil maximaliseren, dan moet je overwegen de snelheid te verlagen." zegt Bert van Wee. Lees meer 06 december 2022 Wijnand Veeneman bij NOS Radio 1 over de vergunning van het hoofdrailnet Concurrerende vervoersbedrijven willen voorkomen dat de NS in 2025 opnieuw een vergunning krijgt voor de belangrijkste spoorlijnen in Nederland. Daarom dagen een paar vervoersbedrijven vandaag de overheid voor de rechter. Wijnand Veeneman, onderzoeker Openbaar Vervoer legt uit dat het best een ingewikkelde case is. Lees meer 24 november 2022 Bert van Wee op Cobouw over onderhoud van infrastructuur De verbindingen tussen steden en dorpen via weg, rail en water kennen nauwelijks nog ontbrekende schakels. “Infrastructuur moet je goed onderhouden”, zegt Bert van Wee, hoogleraar Transportbeleid aan de TU Delft, “want een onverwachte sluiting van een tunnelbuis of brug veroorzaakt veel overlast in het verkeer en daardoor economische schade. Lees meer 09 november 2022 Bert van Wee in NRC over reisgedrag na corona Nu de reisrestricties grotendeels verdwenen zijn, gaat de 'inhaalslag' van luchtvaartmaatschappijen sneller dan verwacht. Het is geen verrassing dat mensen weer meer reizen, zegt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft. De wereldwijde reisrestricties van de afgelopen twee jaar zijn grotendeels opgeheven. Lees meer 03 november 2022 Wijnand Veeneman in Nederlands Dagblad over marktwerking op het spoor Het monopolie van de NS op het Nederlandse spoor staat op het spel nu de Europese Commissie en concurrenten eisen dat ook andere vervoersbedrijven er kunnen rijden. De staatssecretaris, spoorbedrijf en vakbond waarschuwen voor rampzalige gevolgen. Is die vrees terecht? Wie binnen de Randstad een tweede (of zelfs derde of vierde) partij over het spoor laat rijden, vraagt om problemen. Dat zegt universitair hoofddocent Wijnand Veeneman (TU Delft). "Buiten de Randstad is concurrentie al veel minder problematisch." Lees meer ... Pagina 12 Pagina 13 Pagina 14 Je bent op pagina 15 Pagina 16 Pagina 17 ... Deel deze pagina: Facebook Linkedin Twitter Email WhatsApp Deel deze pagina